Okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş çocuklarının öz-düzenleme becerilerinin izlenmesi
dc.contributor.advisor | İvrendi, Asiye | |
dc.contributor.author | Astarlar, Feride | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:22:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:22:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/227718 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş çocuklarının davranışsal ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak saptanan öz-düzenleme becerilerinin altı aylık dönem içinde değişiklik gösterip göstermediğinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-6 yaş aralığındaki 149 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, `Kişisel Bilgi Formu`, `Baş-Ayak Parmakları- Diz- Omuzlar` ve `4-6 Yaş Çocukları İçin Öz-düzenleme Becerileri Ölçeği (Öğretmen Formu)` aracılığıyla toplanmıştır. SPSS programı kullanılarak yapılan veri analizinde Mann Whitney U, Kruskall Walllis H ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, cinsiyet, yaş ve okul öncesi eğitime devam etme yılı değişkenlerine göre çocukların birinci, ikinci ve üçüncü öz-düzenleme beceri puanlarının istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermektedir. Çocukların davranışsal öz-düzenleme ve öğretmen görüşlerine dayalı öz-düzenleme ölçeği puanlarının birinci, ikinci ve üçüncü ölçümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Bulgular alan yazın ışığında tartışılmış ve gelecekteki araştırmalara ve uygulamalara yönelik öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate whether behavioral and teacher reported self-regulation skills of 4-6 year-old children attending pre-school education differ during six months of period. The sample of the research, in which the relational screening model is used, (N=149 children) consists of 4-6 year olds attending preschool education institutions. Data of the study were collected through `Personal Information Form`, `Head-Feet-Knee-Shoulders` and Self Regulation Skills Scale for 4-6 Years Old Children` (Teacher Form). Mann Whitney U, Kruskall Walllis H and Wilcoxon Signed Ranks Test were used for data analysis using SPSS program. The findings of the study showed that children's self-regulation skill scores at the first, second and third measurement differed statistically and significantly according to gender, age, and year of pre-school education. Statistically significant differences were found between children's behavioral self-regulation and teacher reported self-regulation skills measured at the first, second and third measurement. The findings were discussed in light of the literature, and suggestions were presented for future research and practitioners. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş çocuklarının öz-düzenleme becerilerinin izlenmesi | |
dc.title.alternative | A follow-up study of self-regulatory skills of 4-6 year old children attending preschool education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self-regulation | |
dc.identifier.yokid | 10269005 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 582130 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |