Show simple item record

dc.contributor.advisorİvrendi, Asiye
dc.contributor.authorAstarlar, Feride
dc.date.accessioned2020-12-10T09:22:28Z
dc.date.available2020-12-10T09:22:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/227718
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş çocuklarının davranışsal ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak saptanan öz-düzenleme becerilerinin altı aylık dönem içinde değişiklik gösterip göstermediğinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-6 yaş aralığındaki 149 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, `Kişisel Bilgi Formu`, `Baş-Ayak Parmakları- Diz- Omuzlar` ve `4-6 Yaş Çocukları İçin Öz-düzenleme Becerileri Ölçeği (Öğretmen Formu)` aracılığıyla toplanmıştır. SPSS programı kullanılarak yapılan veri analizinde Mann Whitney U, Kruskall Walllis H ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, cinsiyet, yaş ve okul öncesi eğitime devam etme yılı değişkenlerine göre çocukların birinci, ikinci ve üçüncü öz-düzenleme beceri puanlarının istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermektedir. Çocukların davranışsal öz-düzenleme ve öğretmen görüşlerine dayalı öz-düzenleme ölçeği puanlarının birinci, ikinci ve üçüncü ölçümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Bulgular alan yazın ışığında tartışılmış ve gelecekteki araştırmalara ve uygulamalara yönelik öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate whether behavioral and teacher reported self-regulation skills of 4-6 year-old children attending pre-school education differ during six months of period. The sample of the research, in which the relational screening model is used, (N=149 children) consists of 4-6 year olds attending preschool education institutions. Data of the study were collected through `Personal Information Form`, `Head-Feet-Knee-Shoulders` and Self Regulation Skills Scale for 4-6 Years Old Children` (Teacher Form). Mann Whitney U, Kruskall Walllis H and Wilcoxon Signed Ranks Test were used for data analysis using SPSS program. The findings of the study showed that children's self-regulation skill scores at the first, second and third measurement differed statistically and significantly according to gender, age, and year of pre-school education. Statistically significant differences were found between children's behavioral self-regulation and teacher reported self-regulation skills measured at the first, second and third measurement. The findings were discussed in light of the literature, and suggestions were presented for future research and practitioners.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş çocuklarının öz-düzenleme becerilerinin izlenmesi
dc.title.alternativeA follow-up study of self-regulatory skills of 4-6 year old children attending preschool education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.identifier.yokid10269005
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582130
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess