Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Recep Şahin
dc.contributor.authorIşik Doğan, Sidika
dc.date.accessioned2020-12-10T09:22:15Z
dc.date.available2020-12-10T09:22:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/227538
dc.description.abstractBu çalışma, planlı biçime odaklanma modelinin, hedef biçimlerin öğrenilmesindeki etkinliğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, planlı biçime odaklanma modelinin ve ders kitabındaki mevcut öğretim modelinin, öğrencilere 'Health' ünitesinin kazanımlarını sağlama yönündeki etkililiğini incelemiştir. Araştırmaya katılanlar, Muğla iline bağlı Milas'taki bir devlet ortaokulunda okuyan 5. sınıf öğrencileridir (n = 60). Araştırma, iki mevcut 5. sınıfın, deney ve kontrol grubu olarak atandığı yarı deneysel bir araştırmadır. Ön test, ilerleme başarı testi ve son testten toplanan veriler SPSS 17.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilere ünitenin kazanımlarını sağlamada hangi öğretim modelinin daha etkili olduğunu analiz etmek amacıyla, ilerleme başarı testi puanları ve grupların son test puanları bağımsız örnekler t-testi ile analiz edilmiştir. Uygulamanın zaman içindeki etkilerini ölçmek için tekrarlanan ölçümler ANOVA uygulanmıştır ve bu her iki öğretim modelinin de öğrencilerin ön-testten son teste kadar puanlarını yükseltmelerinde etkili olduğunu göstermiştir. Verilerin istatistiksel analizi, ilerleme başarı testi sonuçlarına göre planlı biçime odaklanma modelinin, ders kitabındaki öğretim modelinden anlamlı şekilde daha etkili olduğunu göstermiştir [t(58)= 2.67; p=0.010]. Son testin sonuçları iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediyse bile [t(58)= -1.058: p= 0.294]; son testte deney grubunun ortalaması (M=60.86), kontrol grubunun ortalamasından (M=55.86) daha yüksek çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aimed at investigating the effectiveness of planned focus on form in the learning of the target forms. The study specifically examined the effectiveness of planned focus on form and the teaching model in the textbook on the 5th graders in terms of enabling learners to gain the objectives of the target unit 'Health'. The participants of the study were 5th grade learners (n= 60) studying at a state secondary school in Milas in the district of Muğla province. The research was a quasi-experimental research design in which two intact 5th grade classes were assigned as experimental and control groups. The data collected from pre-test, progress achievement test, and the post-test were analysed using the SPSS 17.0. The progress achievement test scores and post-test scores of the subjects were analyzed through independent samples t-test in order to analyze which instructional treatment was more effective in terms of enabling learners to gain the objectives of the unit. Repeated measures ANOVA test was also administered in order to measure the effects of the treatment in time, which indicated that both treatment types were effective in increasing the learners' scores from pre-test to post-test. The statistical analysis of data indicated that planned focus on form was significantly more effective than the regular instruction according to the results of the progress achievement test [t(58)= 2.67; p=0.010]. Even through the results of the post-test did not indicate a statistically significant difference between the two groups [t(58)= -1.058: p= 0.294]; the experimental group (M=60.86) performed better than the control group (M=55.86) in the post-test.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effectiveness of planned focus on form instruction in the learning of English grammar in an English as a foreign language context
dc.title.alternativePlanlı biçime odaklanma modelinin İngilizcenin yabancı bir dil olarak öğrenildiği bir bağlamda İngilizce dil bilgisi öğrenimindeki etkililiği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-24
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmPlanned focus on form
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmGrammar
dc.identifier.yokid10266092
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563642
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess