Show simple item record

dc.contributor.advisorOk, Selami
dc.contributor.authorGüreş, Günay
dc.date.accessioned2020-12-10T09:22:09Z
dc.date.available2020-12-10T09:22:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/227467
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'deki hazırlık sınıflarında İngilizce okutmanlarının kelime öğretirken kullandıkları teknikleri tespit etmektir. Çalışma, aynı zamanda, öğrencilerin kelime öğrenirken kullandıkları stratejilere ilişkin İngilizce okutmanlarının düşüncelerini de bulmayı amaçlamıştır. İngilizce okutmanlarının karşılaştıkları zorluklara ışık tutmak ve durum ile ilgili farkındalık yaratmak için çalışmada görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmadaki katılımcılar Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda çalışan 20 okutmandan oluşmuştur. Bu okutmanlar maksimum çeşitleme örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Üç ile 17 yıl arasında öğretmenlik tecrübesine sahip olan katılımcılar cinsiyet ve öğretmenlik tecrübesine göre dikkatlice seçilmiştir. Görüşme öncesinden 20 okutmandan randevu alınmıştır. Katılımcılar çalışmanın içeriği ve yapılacak olan görüşme ile ilgili bilgilendirilmişlerdir. Görüşme yarı yapılandırılmış olduğundan sorular da önceden hazırlanmış açık uçlu sorulardan oluşmuştur. Görüşmeler her bir katılımcı ile birebir sözlü olarak yapılmıştır ve kaydetmek için bir kayıt cihazı kullanılmıştır. Her bir görüşme 20 ile 30 dakika arasında sürmüştür fakat tüm görüşmeler toplamda üç ay sürmüştür. Daha sonra veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir ve analiz olarak tematik analiz kullanılmıştır. Verilerin analizinin sonucunda araştırma soruları ile ilişkili olarak sekiz farklı tema kategorisi kodlanmıştır. Bu temalar incelendiğinde, okutmanların kelime öğretme stratejilerini kullandığı fakat tümünü kullanma açısından birtakım eksiklikleri olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak, okutmanların bir kısmının öğrencilerinin kullandığı kelime öğrenme stratejileri ile ilgili farkındalıklarının olmadığı tespit edilerek, bu konunun ciddi olarak ele alınması ve tartışılması gerektiği öne sürülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kelime Öğretme Stratejileri, Kelime Öğrenme Stratejileri, okutman farkındalığı
dc.description.abstractThe study aimed to find out what vocabulary teaching techniques EFL instructors use in prep classes. The study also aimed to find out EFL instructors' opinions about their students' vocabulary learning strategies. In order to shed light on the difficulties EFL teachers face and find some solutions and create awareness about the situation, a semi-structured interview was carried out in the study. The participants were 20 instructors who worked at Aydın Adnan Menderes University School of Foreign Languages in Turkey. The interviewees were chosen via maximum variation sampling method. The participants' were selected carefully in terms of gender and teaching experience. The participants had various teaching experience between three to 17 years. The interviews were scheduled in advance and the participants were informed about the content of the study and the interview. The interview was semi-structured and the questions were pre-prepared and open-ended. The interviews were made with each participant and they were conducted one to one, verbally. In order to record all the interviews, a recorder was used. Each of the interview lasted between 20 to 30 minutes over a period of three months. Afterwards, the data were analyzed with content analysis method. For the content analysis of the data thematic analysis was applied. After the examination of the data, codes were formed under eight categories of themes in parallel to the questions in the interview. When the themes were observed it was seen that the instructors use vocabulary teaching techniques but there are some weaknesses in terms of using vocabulary teaching techniques. Moreover, some of the instructors' unawareness of their students' using vocabulary learning strategies is a problem to be taken into consideration seriously and to be discussed thoroughly. Keywords: Vocabulary Learning Strategies, Vocabulary Teaching Techniques, Instructors' Awareness.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTurkish EFL instructors` use of vocabulary teaching techniques and their opinions about students` vocabulary learning strategies
dc.title.alternativeTürkiye'deki İngilizce okutmanlarının kelime öğrenme tekniklerini kullanımı ve öğrencilerinin kullandığı kelime öğrenme stratejilerine ilişkin düşünceleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-09
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language preparotary school
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.identifier.yokid10264160
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562790
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess