TEZLER: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 347
-
Proje yaklaşımına dayanan aile katılımlı çevre eğitimi programının 5-6 yaş çocuklarının çevreye yönelik farkındalık ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 5-6 yaş çocuklarının çevreye yönelik farkındalık ve tutumlarında proje yaklaşımına dayanan aile katılımlı çevre eğitimi programının etkisinin incelenmesidir. Ayrıca proje yaklaşımına dayanan çevre ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazmaya yönelik tutum ve kaygıları
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-29)Bu çalışmada, Türkiye'de yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazma kaygıları ve tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden veri çeşitlemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Yaşam doyumunun yordayıcısı olarak öfke ve affetme: Affetmenin düzenleyici rolü
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, sürekli öfke ve yaşam doyumu arasındaki ilişkide kendini affetme, başkalarını affetme, durumu affetme ve toplam affetmenin düzenleyici (moderating) rolünü incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, ... -
İlköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesinde öğrenci günlüklerinin kullanımının öğrencilerin üst bilişsel beceri gelişimine ve başarılarına etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı üst bilişi geliştirici etkinliklerden biri olarak kabul edilen öğrenci günlüklerinin Fen ve Teknoloji Dersi 7. Sınıf 'Yaşamımızdaki Elektrik' ünitesi işlenirken kullanımının öğrencilerin ... -
İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programını katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımı ile değerlendirmektir. Karma yöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desene dayalı olarak yürütülen bu ... -
Fiziksel ve kimyasal değişimler konusunda `Tahmin-gözlem-açıklama` stratejisi kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-21)Bu çalışmanın amacı, Ortaokul Fen Bilimleri dersi 6.sınıf 'Fiziksel ve Kimyasal Değişmeler' konusunda `Tahmin-Gözlem-Açıklama` (TGA) stratejisine dayalı olarak hazırlanan etkinliklerin, öğrencilerin akademik ... -
Ebeveynlerin çocuk oyunları hakkındaki görüşleri ve çocuklarının oyunlarına katılımları ile ebeveyn çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-27)Bu araştırmanın amacı ebeveynlerin çocukların oyunlarına yönelik görüşleri ve onların oyunlarına katılımları ile sosyo-demografik özellikleri ve çocuk yetiştirme tutumları değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. ... -
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sosyal bilgiler eğitiminde kullanılması hakkında öğretmen görüşleri (Antalya ili örneği)
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-20)Bu araştırmada, Antalya ili merkez ilçelerinde görev yapan ilköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, yaş, öğretmenlik mesleğindeki hizmet yılı, bilgisayar ... -
Yansıtıcı soru temelli wiki ortamlarının öğrencilerin üst biliş becerilerine etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, matematik dersinde yansıtıcı soru temelli wiki ortamlarının altıncı sınıf öğrencilerinin üst biliş becerisine etkisini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılı II. döneminde, ... -
Aile iletişim becerileri psikoeğitim programının ebeveynlerin iletişim becerilerine, çift uyumuna, evlilik doyumuna ve 5-6 yaş çocuklarının sosyal duygusal uyumuna etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, hazırlanan Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programı'nın ebeveynlerin iletişim becerilerine, çift uyumuna, evlilik doyumuna ve 5-6 yaş çocuklarının sosyal duygusal uyumuna etkisini incelemektir. ... -
Perceptions of EFL instructors and Turkish EFL students as prospective teachers about learner autonomy and the comparison of their perceptions
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma devlet üniversitelerindeki hazırlık programlarında İngilizce eğitimi veren okutmanların ve İngilizce Öğretmenliği Bölümünde eğitim alan geleceğin öğretmenlerinin öğrenen özerkliği konusundaki algılarını öğrenmeyi ... -
Orhun yazıtlarındaki Türk sözcüğü üzerine fonetik, morfolojik ve semantik açıdan bir inceleme
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türk sözcüğü ve kavramı yüzyıllar içinde çeşitli anlamlar yüklenmiş ve zamaniçinde bu anlamlarda değişiklikler olmuştur. Sözcüğün zihinde canlandırdığı kavram,büyük bir anlam zenginliğine sahiptir. Türk sözcüğünün baş harfi ... -
Dil gelişimini destekleyici ebeveyn eğitim programının sosyo ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocuklarının dil gelişimine etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; 5-6 yaş (60-72 ay) grubu çocukları olan ebeveynlere uygulanan dil gelişimini destekleyici ebeveyn eğitim programının çocukların dil gelişimine olan etkisini incelemektir. Bu araştırmada deneysel ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeylerini ve öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonlarını incelemektir. Bu amaçla, fen bilgisi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık ... -
Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dallarındaki okul çalgıları `bağlama` dersi öğretim elemanlarının derse yönelik görüşlerinin incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2015-2016 öğretim yılında Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana bilim Dallarında uygulanan Okul Çalgıları `Bağlama` dersi programlarının incelenip, ilgili dersin öğretim elemanlarının ... -
İlkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaçla ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine ... -
Affetme, affetmeme, bilişsel esneklik, duygu düzenleme ve yaşam doyumu arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-19)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kullandıkları duygu düzenleme stratejilerinin yaşam doyumları ile olan ilişkisinde affetme, affetmeme ve bilişsel esneklik değişkenlerinin olası rollerini araştırmaktır. ... -
Sınıf öğretmenlerinin ilkokul yöneticileri ve kendi algılarına göre özel alan yeterlikleri (Denizli il merkezi örneklemi)
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-26)Araştırmanın amacı Denizli il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin ve ilkokul yöneticilerinin algılarına göre sınıf öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB) belirlenen Sınıf Öğretmenliği Özel Alan ... -
Ortaokul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç türleri ve öğretmenlerin örgütsel sessizlik davranışları
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Güç, birinin başka birini istediği şekilde etkilemesi ve o kişi üzerinde istenilen değişimleri gerçekleştirebilmesiyle ilgilidir. Güç kavramının göreceli olarak insandan insana farklı şeyler çağrıştırdığı görülmektedir. ... -
Yedinci sınıf fen bilimleri dersine yönelik tasarlanan bilgisayar oyununun öğrencilerin fene yönelik öz-yeterliklerine, motivasyonlarına ve saldırganlıklarına etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Oyun, çocuk için, çocuğun kendi deneyimleriyle öğrenmesine olanak sağlayan, en doğal öğrenme ortamıdır. Ayrıca oyun, çocuğun gelişmesi ve kişilik kazanması için, sevgiden sonra gelen en önemli ruhsal besinlerden biridir. ...