Search
Now showing items 1-10 of 98
Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile yaratıcılık düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile yaratıcılık düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman ili Kâhta ...
Uluslararası sınavlarda başarılı ülkeler ve Türkiye`nin sosyal bilgiler ders kitaplarının tasarım boyutu açısından incelenmesi
(2019-10-12)
Bu çalışmada, uluslararası sınavlarda başarılı ülkelerin ve Türkiye'nin sosyal bilgiler ders kitapları tasarım boyutu açısından incelenmiştir. Araştırmanın sosyal bilgiler ders kitaplarındaki tasarımsal eksikliklerin ...
Yabancılar için Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretimi
(2018-08-06)
Bu çalışma, yabancılar için Türkçe ders kitaplarının dil bilgisi açısından değerlendirmesini yapmak, yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki dil bilgisi konularının ünitelere göre dağılımını tespit etmek ve yabancılar ...
Ortaokul 5, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde ekoloji konularına ilişkin kazanımların gerçekleşme düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Kahramanmaraş ili Pazarcık ilçesi örneği
(2018-08-06)
Araştırmanın genel amacı ortaokul 5, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde ekoloji konularına ilişkin kazanımların öğrenciler tarafından ne düzeyde öğrenildiğini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın ...
Üstün yetenekli öğrencilerin çevreye yönelik bilgi ve tutumlarının incelenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim düzeyindeki üstün yetenekli öğrencilerin sahip oldukları çevre bilgilerinin ve çevreye yönelik tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve ailelerin sosyoekonomik düzeyleri değişkenlerine göre ...
İlkokul 3. sınıf fen bilimleri ders kitabının yapılandırmacılık ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmesi açısından incelenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmada İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluğu ve bilimsel süreç becerilerini destekleme niteliği incelenmiştir. Kitabın yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluğu ...
3. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(2019-10-24)
İlköğretim okullarında okutulmakta olan Fen ve Teknoloji dersi 2013 yılında yapılan 4+4+4 (ilkokul 4 yıl + ortaokul 4 yıl + lise 4 yıl) zorunlu eğitim düzenlemesi ile dersin adı Fen Bilimleri olarak güncellenmiştir ve ilk ...
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının sosyal ağların eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşleri
(2018-08-06)
Bu araştırmada, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının sosyal ağların eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji ...
Kısa film destekli gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğrenme sürecindeki öğrenci yaklaşımları
(2020-01-08)
Bu araştırmada kısa film destekli matematik öğretiminin matematiği gerçek yaşamla ilişkilendirmeye etkisi incelenmiştir. Bu etkiyi görmek amacı ile iki matematik konusu seçilmiştir. Bunlar yedinci sınıf konusu olan Eşitlik ...
Sosyal bilgiler dersinde para ve pulların kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersinde para ve pullar kullanılarak öğrencilerin akademik başarısının arttırılması amaçlanmaktadır. Bu araştırma beşinci sınıf öğrencileriyle sosyal bilgiler dersinde nicel araştırma yöntemi ...