Uçak endüstrisinde kullanılan alüminyum ve alaşımlarının tıg kaynak yöntemi ile kaynaklanabilirliğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Samur, Ramazan | |
dc.contributor.author | Timaç, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:19:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:19:58Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/226527 | |
dc.description.abstract | ÖZETUÇAK ENDÜSTRİSİNDE KULLANILAN ALÜMİNYUM VEALAŞIMLARININ TIG KAYNAK YÖNTEMİ İLEKAYNAKLANABİLİRLİĞİNİN İNCELENMESİGünümüzde uçak endüstrisinde dövme alüminyum alaşımları içersinde kaynakkabiliyeti bakımından farklılık arz eden AA2024 (AlCu), AA6061 (AlMgSi) ve AA7075(AlZnMg) alüminyum alaşımları sıkça kullanılmaktadır.Bu alüminyum alaşımları TIG kaynak yöntemi ve küt alın formunda farklı kaynakparametreleriyle birleştirilmiştir. Farklı kimyasal kompozisyona sahip, değişik kaynakparemetreleriyle birleştirilen alüminyum malzemelerin, birleştirme bölgelerinde meydanagelen mikroyapısal değişiklikler Taramalı Elektron Mikroskopuyla (SEM) incelenmiştir.Mekanik özelliklerin belirlenmesinde mikro sertlik ölçümleri alınmıştır. Kaynaklı vekaynaksız bölgelerden alınan numunelere çekme testleri uygulanmıştır. Mekanik testlerdenelde edilen değerler ve mikrograflardan elde edilen mikroyapı değişimleri analiz edilmiştir.Haziran 2006 Gökhan TIMAÇ | |
dc.description.abstract | ABSTRACTINVESTIGATION OF MICROSTRUCTURE AND MECHANICALPROPERTIES OF TIG WELDED ALUMINIUM ALLOYSThe aluminium alloys that are different from the other wrought aluminium alloys withrespect to their weldability, namely 2024(AlCu), 6061(AlMgSi) and 7075(AlZnMg), are oftenused in aerospace industry today.These alloys are combined with different welding parameters in butt form andthrough TIG Welding method. The aim of the Precipitation hardening is, increasing thehardness and strength of heat treatable Al alloys.The micro-structural changes occuring at the joint areas of the aluminum Materials ofdifferent chemical compositions combined through different Welding parameters wereexamined with Scanning Electron Microscope (SEM). To identify the mechanical properties,micro-hardness measurements were made. Tension tests were applied on the specimensobtained from the welded regions. The values obtained from the mechanical tests and themicro-structural changes obtained from micrographs were analyzed.Haziran 2006 Gökhan TIMAÇ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Metalurji Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Metallurgical Engineering | en_US |
dc.title | Uçak endüstrisinde kullanılan alüminyum ve alaşımlarının tıg kaynak yöntemi ile kaynaklanabilirliğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of microstructure and mechanical properties of tig welded aluminum alloys | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Metal Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 181798 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 185281 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |