Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragüven, Meşküre Hülya
dc.contributor.authorBesler, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:20:04Z
dc.date.available2020-12-10T09:20:04Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/226397
dc.description.abstractÖZETMESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM KURUMLARINDA GÖREV YAPANÖĞRETMENLERDE TÜKENMİŞLİĞİN İNCELENMESİBu çalışmanın amacı, İstanbul İli Şişli İlçe'sindeki endüstri meslek lisesi öğretmenlerinin cinsiyet, yaş,medeni durum, çocuğu olup olmaması, aylık gelir, hizmet süresi, mesleği sürdürme sebepleri, emeklilik istekleri,mesleki gelecek, hafta sonu tatilini isteği, eğitim sisteminden memnuniyet ve gelecekle ilgili görüşlerideğişkenlerine göre tükenmişlik düzeylerinin bulunarak karşılaştırılmasıdır. Tanımlayıcı olan araştırma evreni,İstanbul ili Avrupa yakasındaki endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerdir. Araştırma kapsamınaŞişli ilçesindeki meslek liselerinde görev yapan 174 öğretmen katılmıştır.Veriler, araştırmacı tarafından Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve Kişisel Bilgi formlarının öğretmenleregözlem altında uygulanmasıyla toplanarak SPSS programında analiz edilmişi istatistiksel analizde t testi, tekyönlü varyans testi, tekrarlı ölçümlerde ise varyans analizi testi kullanılmıştır.Maslach tükenmişlik ölçeği yirmi iki maddeden oluşmaktadır. Bu ölçek Duygusal tükenmişlik (dokuzmadde), duyarsızlaşma (beş madde), ve kişisel başarısızlık (sekiz madde) olmak üzere üç alt ölçektenoluşmaktadır.Duyarsızlaşma alt ölçeği puanları açısından, yaş, aylık gelirinin yeterliliği, hizmet süresi, mesleğisürdürme nedenleri, emeklilik isteği, eğitim sisteminden memnuniyet grupları arasında istatistiksel bir farklılıksaptanmıştır.Kişisel Başarısızlık alt ölçeği puanları açısından mesleği sürdürme sebepleri, mesleki gelecek düşüncesive eğitim sisteminden memnuniyet grupları arasında istatistiksel bir farklılık saptanmıştırDuygusal tükenmişlikalt ölçeği puanları açısından hafta sonu tatilini iple çekme ve gelecekle ilgili düşünceler grupları arasındaistatistiksel bir farklılık saptanmıştır. Bu sonuçlara göre tükenmişliğin azaltılması ve önlenmesi için önerilerdebulunulmuştur.KASIM 2006 Ersin BESLER
dc.description.abstractABSTRACTThis study aims at determining and comparing the teachers' level of burnout in vocational schools inŞisli District, İstanbul in respect of the variables such as sex, age, marital status, having children or not, salary,service period, reasons for continuing the proffession, retirement demands, career prospects, weekend vacationdemand, satisfaction at educational system and opinions about future. The decriptive environment is the group ofteachers working at the vocational schools at the european side of Istanbul. 174 teachers at the vocationalschools in Sisli district has participated in this study.The data was gathered through Maslach Burn-Out Scale and Personal Inquiry Forms applied underobservation, and analysed using the SPSS software by the researcher. T-Test and one-way variance test wereused for Statistical Analysis, and variance analysis test for repeated measurement.Maslach burn-out scale consists of twenty-two articles. Emotional burn-out (nine articles), indifference (five articles), personal failure ( eight articles) are the three chapters that constitute the scale.As far as Indifference sub-scale points are considered a statistical diversity has been determined amongthe age, salary sufficiency, service period, reasons for continuing the proffession, demand for retirement,satisfaction at educational system groups.Regarding the Personal Failure sub-scale points a statistical diversity has been found among the reasonsfor continuing the proffession, ideas for job career and satisfaction at educational system groups.As for theEmotional burn-out sub-scale points a statistical diversity has been found among the looking forward forweekend vacation and considerations for future groups.KASIM 2006 Ersin BESLERen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerde tükenmişliğin incelenmesi
dc.title.alternativeA study on the burnout of levels teachers in industrial vocational hing schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTeknoloji Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid180078
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid185035
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess