Integration of web based adaptive and intelligent education system into METU-online
dc.contributor.advisor | Alpaslan, Ferda Nur | |
dc.contributor.author | Şimşek, Alp Giray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:17:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:17:06Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/226185 | |
dc.description.abstract | oz AĞ-TABANLI UYARLAYAN VE AKILLI BİR EĞİTİM SİSTEMİ'NİN METU-ONLINE İLE ENTEGRASYONU Şimşek, Alp Giray Yüksek Lisans, Bilişim Sistemleri Programı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Ferda Nur Alpaslan Eylül 2000, 63 Sayfa Bu çalışma, ağ-tabanlı uyarlanabilir ve akıllı bir eğitim sisteminin METU- Online yapısına entegre edilmesini açıklamaktadır. Bu sistem öğretmenlere ders müfredatını hazırlamalarında ve öğrencilere ders içeriği üzerinde kendi bilgi seviyelerine göre dolaşmalarında yardımcı olur. Bu sistemi oluşturmak için uyarlayan hipermedya sistemleri ve akıllı öğretim sistemlerinde kullanılan teknik ve metotlar uygulanmıştır. Bu sistem kavram ağı düşüncesini dersin içeriğini temsil etmekte kullanılan etkinlik alanı olarak kullanır. Uyarlayan bir hipermedya sisteminin esas sorunu bireysel kullanıcı modelinin oluşturulmasıdır. Bu sistem bu modeli kullanıcının bilgi seviyesini kullanarak oluşturur. Anahtar Kelimeler: Ağ-tabanlı Uyarlayan ve Akıllı Eğitim Sistemleri, Uyarlayan Hipermedya Sistemleri, Akıllı öğretim Sistemleri, Akıllı Etmenler, Kullanıcı Modelleme | |
dc.description.abstract | ABSTRACT INTEGRATION OF A WEB BASED ADAPTIVE AND INTELLIGENT EDUCATION SYSTEM INTO METU-ONLINE Şimşek, Alp Giray M.S., Department of Information Systems Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ferda Nur Alpaslan September 2000, 63 Pages This thesis describes the integration of a Web-based adaptive and intelligent education system into METU-Online. This system helps the teachers to generate the course curriculum and the students to navigate through course content according to their knowledge level. The techniques and methods used in adaptive hypermedia systems and intelligent tutoring systems were applied so as to form the system. This system uses concept network idea as a domain model that is used to represent the course content. An adaptive hypermedia system's primary concern is the construction of the individual user model. The system constructs this model using his/her knowledge level. Keywords: Adaptive and Intelligent Education Systems (AIES), Adaptive Hypermedia Systems (AHS), Intelligent Tutoring Systems (ITS), Intelligent Agents, User Modeling. k | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Integration of web based adaptive and intelligent education system into METU-online | |
dc.title.alternative | Ağ-tabanlı uyarlayan ve akıllı bir eğitim sisteminin METU-on line ile entegrasyonu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Information systems | |
dc.identifier.yokid | 88150 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 88150 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |