Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Gülser
dc.contributor.advisorYalabık, Neşe
dc.contributor.authorÇetin, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:16:34Z
dc.date.available2020-12-10T09:16:34Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/226040
dc.description.abstractOrta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Enformatik Enstitüsü tarafından geliştirilen ve yönetilen bir uzaktan yönetim aracı olan METU-Online, bir Müşteri-İş-Müşteri e-ticaret ortamı olarak tanımlanabilir. Bu tezde, bu sistemin Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) temel alınarak hazırlanan yeni tasarımı ve geliştirilmesi sunulmuştur. Bu yaklaşımla, bir MİY sistemi tasarlanmış, bir organizasyonel değişiklik önerilmiş, müşteri odaklı iş süreçleri belirli bir noktaya kadar geliştirilmiş, bir CRM veri ambarı tanımlanmış ve temel bir raporlama sistemi tasarlanmıştır. METU- Online'nın sistem analizi sonuçları, bu analizde kullanılan yöntemler, CRM modeli ve önerilen tasarım METU-Online için sunulmuştur.Anahtar sözcükler: Müşteri ilişkileri yönetimi, uzaktan eğitim, e-iş.
dc.description.abstractMETU-Online, a distance education tool developed and maintained by Middle East Technical University (METU) Informatics Institute, can be defined as Customer-to-Business-to-Customer (C2B2C) e-business. In this thesis, a new design and improvement of this system based on Customer Relationships Management (CRM) is presented. With this approach a CRM system is designed, an organizational change is recommended, customer- centered business processes are improved to a certain extend, a CRM data warehouse is broadly defined and a basic reporting system is designed. The result of a system analysis of METU-Online, methods used in this analysis, and the CRM model and the recommended design are presented. Keywords: customer relationship management, distance education, e- businessen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleCustomer relationship management system design for METU-Online
dc.title.alternativeMETU-Online sistemi için müşteri ilişkileri yönetimi sistem tasarımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid159017
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143684
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess