Show simple item record

dc.contributor.advisorMeral, Mustafa
dc.contributor.authorÜstünel, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:16:22Z
dc.date.available2020-12-10T09:16:22Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/226008
dc.description.abstractPC oyunları, önemli bir eğlence aktivitesi olarak kabul edilmeleri sebebiyle öğrencilerin hayatlarında önemli bir yer edinmiştir. PC oyunları bilgisayar teknolojilerinin gelişiminde önemli bir role sahiptir. PC oyunları, eğlence yönlerine ek olarak günümüzde eğitim ortamlarında da kullanılmaktadır.Araştırmanın amacı üstün zekalı öğrencilerin PC oyun tercihlerinin akademik başarılarına etkilerini saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taraması yapılmıştır. 47 üstün zekalı İstanbul Bilim Sanat Merkezi öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu öğrencilerin devam etmekte oldukları 16 devlet okulundan seçilen 818 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Üstün zekalı öğrenciler ile normal zekalı öğrencilerin PC oyun algıları arasındaki farklılık araştırmanın amaçlarından biridir.Veriler anket ve görüşme yoluyla toplanmıştır ve verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve nicel veri analizi yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma üstün zekalı öğrencilerin PC oyun tercihleriyle akademik başarıları arasında bir ilişki olduğunu ve üstün zekalı öğrenciler ile diğer öğrencilerin PC oyun algıları arasında bir farklılık olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractComputer games are perceived as one of the most popular leisure time activities that have gained an important role in students? lives. Games also play an important role in PC technologies development and progress. In addition to the entertainment aspects of PC games, they are now being used in educational environments.The aim of this study is to investigate the effects of gifted students? pc game preferences on their academic achievements. With this aim, literature review on the subject has been conducted. 47 gifted students from Istanbul Science and Art Center have formed the sample group. 818 students from 16 different state schools attended by the gifted students have been included in the study. One aim of this study is to compare the difference in the perceptions of the gifted and the other students.The data were collected through a questionnaire and interviews. They were analyzed using descriptive statistics and qualitative analysis methods.The study reveals that there is a relation between gifted sudents? PC game preferences and their academic achievements. A difference in PC game perceptions between the gifted and the other students is also observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün zekalı öğrencilerin PC oyun tercihlerinin akademik başarılarına etkileri
dc.title.alternativeThe effects of gifted students? PC game preferences on their academic achievements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTeknoloji Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid317496
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid233627
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess