Show simple item record

dc.contributor.advisorArifoğlu, Ali
dc.contributor.advisorÖzden, Muhammet Yaşar
dc.contributor.authorEr, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:15:25Z
dc.date.available2020-12-10T09:15:25Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225787
dc.description.abstractUzaktan eğitimde yüz-yüze iletişimin olmayışı sonucunda, öğretmenler öğrencilerin aktivitelerini özellikle de kalabalık oturumlarda gözlemlemekte zorlanmaktadırlar ve bunun sonucunda öğrencilerin performanslarını etkin bir şekilde değerlendirememektedirler. Ancak, öğrenciyle arasındaki uzaklığa rağmen öğretmen öğrencileri eş-zamanlı ders boyunca etkin bir şekilde takip ederek performanslarını değerlendirebilmelidir. Bu şekilde öğrenciler derse katılımları konusunda zamanında geri dönütlerle bilgilendirilebilir.Bu tez, zengin bir e-öğrenme ortamı elde etmek amacıyla senkron ve asenkron öğrenme ortamlarının birleştirilerek bir e-öğrenme aracının geliştirilmesini hedeflemektedir. Aracın belirli odağı, çevrimiçi senkron öğrenme ortamında öğrenci aktivitelerinin kaydı tutularak öğrencilerin katılım performanslarının dinamik olarak değerlendirilmesi, ve çevrimiçi dersler tamamlandıktan sonra değerlendirme bilgisine asenkron bir şekilde erişimin sağlanmasıdır. Bu şekilde öğrencilerin gelişimlerinin daha etkili bir şekilde gözlemlenebilmesi amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractIn distance education, lack of face-to-face communication prevents instructors from observing students? activities efficiently, especially in crowded sessions, and consequently they fail to effectively assess the performance of distant learners. On the other hand, in spite of being physically distant, instructor should monitor students? activities and assess their performance effectively so that learners can be informed as quickly as possible of how well they are doing.This thesis aims to develop an e-learning tool for distance education that integrates asynchronous and synchronous learning environments to offer an enriched e-learning platform. The tool enables instructor to keep track of students? activities, assesses learners? participation during online synchronous sessions dynamically, and provides asynchronous access to assessment data after the lectures. In this way, it is aimed to monitor performance of distant learners by the instructor more efficiently.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLivelms: A blended e-learning environment, a model proposition for integration of asynchronous and synchronous e-learning
dc.title.alternativeLivelms: Harmanlanmış e-öğrenme ortamı, bütünleşik asenkron ve senkron e-öğrenme için model önerisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational software
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmDistance learning
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid349883
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid255628
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess