Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirörs, Onur
dc.contributor.authorAydin, Elif
dc.date.accessioned2020-12-10T09:15:12Z
dc.date.available2020-12-10T09:15:12Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225733
dc.description.abstractBir çok organizasyon, iş süreçlerini yeniden yapılandırmak için onları açık ve net bir şekilde belirtmektedir. Bu amaçla modelleme ve tanımlama alternatiflerini kullanmaktadırlar. Aynı zamanda, organizayonların çoğunlukla kalite çerçeveleri tarafından şekillendirilen bir kalite yönetim sistemleri mevcuttur. Bilgi teknolojileri sektöründe en yaygın olarak kullanılan kalite çerçeveleri ITIL, Cobit, CMMI ve ISO 9001'dir. Tüm bu çerçeveler, süreç tanımlamanın gerekliliğinden bahsetmekte ve ISO 9001 tarafından bu amaçla kalite el kitabı adıyla ele alınmaktadır.Bu tez kapsamında, öntanımlı iş süreci modellerinden otomatik olarak kalite el kitabı üreten bir otomasyon aracı geliştirilmiştir. Buna ek olarak, sistematik bir yaklaşım ile bir vaka çalışması yapılmış ve sonuçlar yapılan röportajlardaki bulgular ile birlikte ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, kalite el kitabı hazırlamak için haracan efor ve zamanı azaltmak ve süreç dokümantasyonu için yapılan kalite yönetimi işleri ile süreç modelleme işlerini birleştirmektir.
dc.description.abstractThe majority of organizations make their business processes explicit to improve them. Defining business processes manually and modeling them are two alternatives utilized for this purpose. Meanwhile, organizations have quality management systems which are frequently shaped by frameworks. The most commonly used process improvement frameworks in the IT sector are ITIL, Cobit, CMMI and ISO 9001. These frameworks indicate the necessity of process documentation and ISO 9001 addresses the name ?Quality Manual? for this purpose.In this thesis, an automated tool is developed for quality manual generation from predetermined business process models. In addition, a case study is performed by means of a systematic approach and its results were discussed with the findings of structured interviews. The aim of the study is to reduce the effort and time required for quality manual preparation and merge quality management activities with process modeling by means of process documentation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAn automated tool for quality manual generation from business process models
dc.title.alternativeİş süreci modellerinden kalite el kitabı üretmek için bir otomasyon aracı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid382144
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid291685
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess