Using google analytics and think-aloud study for improving the information architecture of METU Informatics Institute website: A case study
dc.contributor.advisor | Taşkaya Temizel, Tuğba | |
dc.contributor.author | Demirel Kütükçü, Seher | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:15:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:15:10Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225728 | |
dc.description.abstract | Günümüzde web sayfaları birçok kisiye ulasabilmek için önemli bir iletisim kanalıdır.Bu web sayfalarının etkinliğini ölçmek arastırmacılar ve uygulayıcılar için kilit bir konuhaline gelmistir. Fakat, web sayfası etkinliğinin nasıl tanımlanması gerektiği ve websayfalarını değerlendirirken hangi boyutların (dimension) kullanılması gerektiğikonusunda fikir birliği yoktur. Bu problem akademik web sayfaları gibi bilgi ağırlıklıweb sayfalarında daha dikkate değerdir. Uygulama ağırlıklı olan bu alanda, kısıtlıakademik çalısma yer almaktadır. Mevcut çalısmalarda bu akademik web sitelerininbasarısı bu sayfaların bilgi mimarileri dikkate alınarak çoğunlukla sesli-düsün yöntemikullanılarak ölçülmektedir. Fakat, gezinme davranısları ve kullanılan tarayıcı programıdetayları gibi web sayfası kullanıcılarına ait değerli bilgiler sunma kapasitesine sahipweb analitik araçları ile ilgili kısıtlı çalısma bulunmaktadır. Web analitik araçları detaylıve değerli bilgi sunmalarına karsın, mevcut çalısmalar bu araçların çok temelözelliklerinden faydalanmaktadır.Bu tez çalısmasında, web sayfalarının bilgi mimarisini iyilestirmek için web analitikaraçlarını ve sesli-düsün yöntemini arastırdık. ODTÜ Enformatik Enstitüsü websayfasını örnek olay olarak ele alarak bu sayfanın bilgi mimarisini iyilestirmek amacıylaGoogle firmasına ait ticari bir web analitik aracı olan Google analitik raporlarını vesesli-düşün çalısması sonuçlarını kullandık. | |
dc.description.abstract | Today, web sites are important communication channels that reach a wide group ofpeople. Measuring the effectiveness of these web-sites has become a key issue forresearchers as well as practitioners. However, there is no consensus on how to defineweb site effectiveness and which dimensions need to be used for the evaluation of theseweb sites. This problem is more noteworthy for information driven web sites likeacademic web sites. There is limited academic literature in this predominant applicationarea. The existing studies measured the effectiveness of these academic web sites bytaking into account their information architecture mostly using think-aloudmethodology. However, there is limited study on web analytics tools which are capableof providing valuable information regarding the web site users such as their navigationbehaviours and browser details. Although web analytics tools provide detailed andvaluable information, the existing studies have utilized their very basic features.In this thesis, we have explored web analytic tools and think-aloud study method toimprove information architecture of web sites. Taking METU Informatics Institute website as a case study, we have used the reports of Google Analytics which is a commercialweb analytics tool owned by Google and think-aloud study results to improve theinformation architecture of our case study web-site. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.title | Using google analytics and think-aloud study for improving the information architecture of METU Informatics Institute website: A case study | |
dc.title.alternative | ODTÜ Enformatik Enstitüsü web sayfasının bilgi mimarisini iyileştirmek için google analitik ve sesli düşün yönteminin kullanılması: Örnek olay çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 384339 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 276632 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |