Show simple item record

dc.contributor.advisorBaykal, Nazife
dc.contributor.advisorÖzkan Yıldırım, Sevgi
dc.contributor.authorAlaşehir, Oğuzhan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:15:07Z
dc.date.available2020-12-10T09:15:07Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225723
dc.description.abstractTemel amacı bilim üretmek ve bunu hizmet sağlama aracı olarak kullanmak olan yüksek öğretim kurumlarında üretkenlik ve kalite ölçümü son yılların güncel konularındandır. Günümüzde çıktısı ne olursa olsun üretkenlik ve kalite ölçümü her kurum için olmazsa olmazdır. Bu yolla her kurum mevcut konumunu, olmak istediği yeri, hedefleri ve hedeflere erişmek için ihtiyaç duyacağı aşamaları belirleyerek yol haritasını çizebilmektedir. Akademik üretkenlik ve kalitenin ölçümü çalışmalarının neticesi olarak literatüre bibliyometri (bibliometrics), bilimmetri (scientometrics) ve enformetri (informetrics) gibi yeni alanlar eklenmiş, sadece bu alanları kapsayan uluslarası dergiler çıkarılmış, konferanslar düzenlenmiştir. Yine bu alanların yardımıyla son 20 yıldır dünyada ulusal ya da global üniversite sıralama sistemleri geliştirilmiş ve geliştirilmeye devam edilmektedir. Belli kriterler dahilinde veri toplamak ve puanlandırıp sıralamak üzerine kurulan bu sistemler özellikle son yıllarda çok ilgi görmekle birlikte kriterlerin uygunluğu, puanlandırmanın bilimselliği gibi bir çok konuda eleştriye maruz kalmaktadır. Bu çalışmada, yeni bir akademik performans ölçüm ve sıralama sistemi önermektedir. Subjektif olmayan, güvenilir ve onaylanmış kaynaklar kullanılarak dünyanın en iyi 2,000 üniversitesini sıralayan bu yeni sistem istatistiksel çalışmalarla desteklenmiş ve verilerin otomatik toplanıyor olması ile insan kaynaklı hatalar en aza indirilmiştir.
dc.description.abstractHigher Education Institutions (HEIs), whose basic aim is the contribution of scientific developments and providing services have been showing an increasing interest in evaluation of productivity and quality. In fact, productivity and quality evaluation is essential for all type of organizations since the evaluation helps organization to set short and long term goals by defining the current situations, future expectations and the roadmap to fulfill these expectations. The studies on evaluation of academic productivity and quality have led to development of new academic fields such as Bibliometrics, Scientometrics and Informetrics. Consequently, new academic journals specialized on these disciplines have emerged. Moreover, during the last twenty years, as an outcome of these new emerging academic fields, several university ranking systems have been developed both at national and global level. Although these university ranking systems have attracted attention; they have been criticized due to a number of issues such as inappropriateness of indicators chosen, scoring procedure adopted, etc. In this study, an academic performance evaluation and ranking system has been developed and implemented. The new system which processes about 2,000 world universities is based on data from non subjective, reliable and universally accepted online sources. The scoring procedure includes statistical analysis and data has been collected via a tool developed for this purpose to eliminate human errors.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUniversity ranking by academic performance: A scientometrics study for ranking world universities
dc.title.alternativeAkademik performansa göre üniversite sıralaması: Dünya üniversitelerinin sıralaması için bilimetrik bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid383696
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid276643
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess