Show simple item record

dc.contributor.advisorArifoğlu, Ali
dc.contributor.advisorÖzden, Muhammet Yaşar
dc.contributor.authorZubari, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-10T09:15:05Z
dc.date.available2020-12-10T09:15:05Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225708
dc.description.abstractMobil cihazların kullanımı, günümüzde oldukça yaygınlaşmaktadır. Mobil cihazların sayısı dünya genelinde arttıkça, cihazların fonksiyonları da artmakta ve mobil teknolojileri hayatımızın her alanında önem kazanmaktadır. Günümüzde, mobil servisler çok geniş çapta insanların kullanımına sunulmaktadır. Çalışmamızın amacı mobil servislerin kattıkları değeri araştırmaktır. Mobil servislerinin kattığı değer beş boyutta incelenmiştir: İşlevsel Değer, Sosyal Değer, Duygusal Değer, Bilgi Değeri ve Ekonomik Değer. Her değer boyutunun Kullanmayı İsteme üzerine etkisinin belirlenmesi hedeflenmektedir. Hedeflenen modeli mobil Internet ve kısa mesaj servisleri (SMS) için değerlendirmek amacıyla bir anket geliştirilmiştir. Anketin güvenirliği pilot çalışmaylasağlandıktan sonra, Türkiye'de bilişim ve iletişim teknolojileri sektöründe çalışan 303 kişiden asıl çalışma için veri toplanmıştır. Amaçlanan modeli analiz etmek için varyansa dayalı yapısal denklem modeli (parçalı en küçük kareler yöntemi) kullanılmıştır. Modeli değerlendirmeden önce, verinin sağlayacağı faktörleri ortaya çıkarmak amacıyla açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre İşlevsel Değerin Erişilebilirlik Değeri, Performans Değeri ve Güvenlik Değeri olmak üzere alt boyutlarının olduğu gözlenmiştir. Ölçüm modeli doğrulayıcı faktör analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapısal model tahmin gücü kullanılarak analiz edilmiştir. Mobil Internet ve SMS için orta dereceli tahmin gücü elde edilmiştir. Son olarak, her değer boyutunun ileride servisi kullanmayı isteme üzerine etkisine bakılmıştır. Erişilebilirlik Değeri, Performans Değeri ve Bilgi Değerinin mobil Internet servisleri için servisi kullanmayı isteme üzerinde önemli etkisi olduğu gözlenmiştir. SMS için ise Ekonomik Değer ve Performans Değerinin servisi kullanmayı isteme üzerinde etkisi olduğu gözlenmiştir. Bu çalışmaya ait bulgular, mobil servislerin kullanıcıları için sağladığı değerle ilgili bilgiler vermesi açısından değerlidir.
dc.description.abstractMobile devices are becoming widely common today. As the number of mobile devices continue to grow all around the world, its functionality is extending and mobile technologies are gaining more popularity in every aspect of our life. Today, wide range of mobile services is offered to people. The purpose of our study is examining the customer value of mobile services for individuals or citizens. A value model for mobile services has been proposed with five dimensions: Functional Value, Social Value, Emotional Value, Epistemic Value and Economic Value. The effect on each value dimension on Intention to Use (ITU) is aimed to be determined. A survey instrument for mobile Internet services and short message services (SMS) has been developed to validate the proposed model. After assuring the reliability of instrument with a pilotstudy, data was collected from 303 people working in information and communication technologies (ICT) sector in Turkey. For analyzing proposed model variance-based structural equation modeling (partial least squares) was used. Before evaluating model, exploratory factor analysis (EFA) was conducted to indentify underlying constructs. Based on EFA results, Functional Value was found to have sub-dimensions namely: Ubiquity Value, Performance Value and Security Value. The measurement model was analyzed using confirmatory factor analysis (CFA). The structural model was analyzed using predictive power. For both mobile Internet and SMS, moderate predictive power has been gathered. Finally, the effect of each value dimension on intention to use (ITU) has been evaluated. Ubiquity Value, Performance Value and Epistemic Value have significant effect on ITU for mobile Internet. On the other hand, Economic Value and Performance Value have significant effect on ITU The indications of this research will be valuable for providing information about customer value of current mobile services.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleCustomer value of mobile services
dc.title.alternativeMobil servislerin katma değeri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid389177
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid291677
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess