Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgen, Semih
dc.contributor.authorUçar, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:14:33Z
dc.date.available2020-12-10T09:14:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225579
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bilişim sistemlerinde dış kaynak kullanımının etkililiğinin kritik başarı faktörleri için bir model oluşturmaktır. ?Uzmanlık yetersizliği? ve ?maliyet etkililiği? dış kaynak kullanımının başlıca nedenleri olarak kabul edilir. Çeşitli karar modeli ve analitik çerçeve çalışmalarına rağmen, literatür, bütünsel bir nitel model içermemektedir. Dış kaynak kullanımı girişimlerinden önce (önsel) uygulanan karar modellerinin tersine, nitel biretkililik modeli, müşterilerin dış kaynak kullanımı performanslarını ölçmelerine, dolayısıyla iş ve yönetim stratejilerini tekrar gözden geçirmelerine yarayacak bir sonsal kılavuz görevi görecektir. Bu tez, dış kaynak kullanımı etkililiğinin kritik başarı faktörlerini, kamu ve özel sektör müşterileri için geliştirilen bilişim sistemlerini, çoklu örnek olay çalışmaları çerçevesinde inceleyen nitel araştırmalara dayalı olarak hazırlanmıştır. Bu doğrultuda, birçok hipotezdenoluşan kavramsal bir model oluşturulmuş ve nitel olarak değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe objective of this research is to construct a model of the critical success factors for the effectiveness of Information Systems (IS) outsourcing. ?Lack of in-house expertise? and ?costeffectiveness? are the widely accepted major factors of motivation for IS outsourcing. Although various decision models and analytical frameworks have been proposed before, the literature is not abundant on a complete qualitative model. In contrast with the decision models which are executed before an outsourcing engagement (a-priori), an effectiveness model will be an a-posteriori guide which will enable the clients to measure their outsourcing performance and re-evaluate their business and management strategies. This thesis examines the critical success factors for outsourcing effectiveness through qualitative research conducted with multiple case studies for information systems developed for public and private clients. A conceptual model consisting of various hypotheses is constructed and qualitatively evaluated.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleA qualitative model of the critical success factors for the effectiveness of information systems outsourcing
dc.title.alternativeBilişim sistemlerinde dış kaynak kullanımının etkililiği için kritik başarı faktörlerinin nitel bir modeli
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOutsourcing
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmInformation systems
dc.subject.ytmQualitative research
dc.subject.ytmCritical success factors
dc.identifier.yokid445413
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313589
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess