Introducing rolling axis into motion controlled gameplay as a new degree of freedom using Microsoft Kinect
dc.contributor.advisor | İşler, Veysi | |
dc.contributor.author | Bozgeyikli, Evren C. | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:14:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:14:26Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225565 | |
dc.description.abstract | Hareket algılama, oyun teknolojilerinin hızla gelişmekte olan alanlarından biridir. Geçtiğimiz yıllarda Nintendo Wii, Microsoft Kinect for Xbox 360 ve Sony PlayStation Move gibi hareket algılayan oyun konsolları, hareket ile kontrol edilen pekçok uyumlu oyunla birlikte kullanıcılar arasında oldukça popüler olmuştur. Microsoft Kinect kullanıcılara herhangi bir fiziksel kumanda cihazı kullanmaksızın yalnızca vücut hareketlerini kullanarak oyunları kontrol edebilecekleri bir etkileşim olanağı sağlamaktadır. Kinect kullanıcılara doğal bir etkileşim yöntemi sağlasa da, vücut eklemlerinin yuvarlanma eksenindeki hareketleri, cihazın mevcut hareket algılama kapsamı dahilinde algılanmamaktadır. Bu tezin amacı, yuvarlanma eksenindeki hareketlerin etkileşime dahil edilmesiyle serbestlik derecesinin arttırılarak, Microsoft Kinect ile iyileştirilmiş bir oynanış sistemi geliştirmektir. Geliştirilen etkileşim sistemi, kullanıcılara daha doğal ve hassas hareket kontrolü olanağı sağlamakta ve daha önce yuvarlanma eksenindeki hareketlerin algılanmamasından dolayı ortaya çıkan boşluğu doldurmak için tasarlanan, kullanıcların öğrenmesi gereken kontrol hareketlerini ortadan kaldırmaktadır. | |
dc.description.abstract | Motion controlling is a rapidly improving area of game technologies. In the last few years, motion sensing devices for video games such as Nintendo Wii, Microsoft Kinect for Xbox 360 and Sony PlayStation Move have gained popularity among players with many compatible motion controlled games. Microsoft Kinect for Xbox 360 provides a controller free interaction system in which the player controls games by using only body movements. Although Kinect provides a natural way of interaction, rolling action of body joints are not recognized within the standard motion sensing scope of the tool. Aim of this thesis is to provide an improved gameplay system with an increased degree of freedom by introducing rolling axis of movement using Microsoft Kinect for Xbox 360 for motion sensing. This improved gameplay system provides the players a more natural and accurate way of motion controlled interaction, eliminating unnatural gestures that are needed to be memorized to compensate for lacking of the roll movement recognition. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Introducing rolling axis into motion controlled gameplay as a new degree of freedom using Microsoft Kinect | |
dc.title.alternative | Yuvarlanma ekseninin yeni bir serbestlik derecesi olarak hareketli oyun kontrolü kapsamına Microsoft Kinect kullanılarak dahil edilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Modelleme ve Simülasyon Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 442882 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321481 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |