Show simple item record

dc.contributor.advisorİşler, Veysi
dc.contributor.authorBozgeyikli, L. Gamze
dc.date.accessioned2020-12-10T09:14:26Z
dc.date.available2020-12-10T09:14:26Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225564
dc.description.abstractGeçtiğimiz yıllarda oyun kontrolü alanında daha fazla etkileşime olanak sağlayan büyük gelişmeler yaşanmıştır. Hareket kontrol kumandalarının kullanıcılara sunulması süregelen alışılmış oyun etkileşiminde köklü bir değişikliğe yol açmış ve geliştiriciler için pekçok yeni etkleşim yolunu inceleme ve araştırma olanağını beraberinde getirmiştir. Oyun kontrolü alanında son teknolojiye sahip bu cihazlardan biri olan Microsoft Kinect for Xbox 360, kullanıcıların hareketlerini kontrol girdisi olarak algılayabilmekte-dir. Temassız etkileşimin ilgi çekici ve cazip olduğu düşünülse de, gerçek hayattaki fiziksel aktiviteleri taklit eden masa tenisi, eskrim, beyzbol ve golf gibi bazı oyunlar için kullanıcının elinde fiziksel bir nesne taşıması, oyuna daha çok dahil olması ve hareketleri daha derinden hissetmesi açsından daha yararlı olabilir. Bu tez dahilinde, Microsoft Kinect for Xbox 360 kullanılarak, oyuncunun elinde fiziksel bir nesne taşıyıp taşımadığını algılayan, eğer taşıyorsa nesnenin boyutlarını algıladıktan sonra elde tutulan nesneyi kullanıcının hareketlerini yansıtarak oyuna dahil eden bir fiziksel oynanış yöntemi geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntem, deneysel bir oyun üzerinde uygulanmış ve etkileri ölçmek için bir kullanıcı çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, geliştirilen yöntemin kullanıcılara daha doğal ve hassas kontrol olanağı ile yeni olası hareketler sunarak daha iyi bir oynanış şekli sağladığını göstermektedir.
dc.description.abstractRecent years have witnessed great improvements in ways of game controlling yielding to higher level of interaction. Release of motion controller devices radically changed the conventional ways of interaction that have been used for controlling games so far, also giving developers the opportunity of exploring various new possible ways of interaction. One of these off the shelf tools, Microsoft Kinect for Xbox 360, recognizes motions of the players as game controlling inputs. Although touchless interaction is perceived to be attractive, games that mimic real life activities such as table tennis, sword fighting, baseball and golf may benefit from the player?s holding a tangible object to get more involved into game, sensing the actions deeply. In this thesis, a tangible gameplay interaction method that senses whether or not the player holds an object in the hand; if so, detects its dimensions and incorporates the hand-held object into gameplay by projecting motions of the player accordingly, is developed using Microsoft Kinect for Xbox 360. Developed algorithm is implemented on an experimental game and a user study is performed which revealed that an improved gameplay with more natural and accurate motion controlling yielding to new possible actions is achieved with the developed system.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleIntroducing tangible objects into motion controlled gameplay using Microsoft Kinect
dc.title.alternativeFiziksel nesnelerin hareketli oyun kontrolü kapsamına Microsoft Kinect kullanılarak dahil edilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentModelleme ve Simülasyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid442885
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321479
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess