The students` perceptions about e-learning in a higher education institution in Turkey
dc.contributor.advisor | Özkan Yıldırım, Sevgi | |
dc.contributor.advisor | Özden, Muhammet Yaşar | |
dc.contributor.author | Selman, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:14:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:14:11Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225496 | |
dc.description.abstract | E-öğrenme tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de yaygın olarak kullanılan bir eğitim tipidir çünkü e-öğrenme, insanların devamlı ve yükseköğretimi için bir zorunluluk haline gelmiştir fakat bu eğitim tipinin kalitesi sorgulanmalıdır. E-öğrenmenin kalitesini etkileyen çeşitli faktörler vardır fakat bunlardan en önemlisi öğrencidir. Öğrenciler eğitim-öğrenim faaliyetlerinin merkezinde oldukları için onların görüş ve düşünceleri, eğitim kalitesi hakkında bilgi almak ve kaliteyi arttırmak için değerlidir. E-öğrenme faaliyetleri hakkında öğrencilerden bilgi almak için 267 öğrenciye anket dağıtıldı ve bunlardan 203 tanesi bu çalışma için kullanıldı. Öğrenci görüşlerinden elde edilen sonuçlar şunları gösterdi: öğrenciler öğretmenlerden yeteri kadar destek alamıyorlar ve geri dönütlerin geç gelmesinden dolayı öğrencilerin başarıları olumsuz yönde etkilenmektedir. Dersin öğrenme amaçları dönemin başında öğrencilere aktarılıyor fakat bu amaçlar sürekli olarak vurgulanıp öğrencilere hatırlatılmıyor bu yüzden öğrenciler öğrenme amaçları konusunda yeteri kadar bilgiye sahip değiller. Öğrencilere göre hemen hemen bütün e-öğrenme derslerde benzer değerlendirme yöntemleri kullanılıyor ve bu yöntemler daha önceden belirlenmiş olan öğrenme amaçlarına uygun olarak hazırlanmıyor. Son olarak, almış oldukları e-öğrenme derslerinin, diğer eğitim tiplerindeki derslerden daha kaliteli olmadığını ama öğrencilere sağladığı faydalardan dolayı e-öğrenme derslerini seçmeye devam edeceklerini belirtmektedirler.Anahtar Kelimeler: E-öğrenme Değerlendirmesi, Öğrenci Görüşleri, Öğrenme Amaçları, Değerlendirme Yöntemleri, Öğretmen Faktörü | |
dc.description.abstract | E-learning is one of the common education types in Turkey elsewhere in the world because it has been a necessity for higher and continuous education of people but what about its quality? There are a diverse number of factors which affect the quality of e-learning education but one of the most important factors is the student. Because students are at the center of education and all of the teaching-learning operations are performed for them, their impressions are very important to gain idea about the quality and improvement of education. In order to obtain information from students about e-learning process, questionnaires applied to 267 students and 203 of them were used for this study. The results showed that students were not able to get adequate support from teachers and success rates of the students were affected negatively by lack of immediate feedback. It was also inferred that learning objectives of the course were shared at the beginning but they were not emphasized throughout the term therefore students did not have enough knowledge about them. Moreover, according to the students almost all of the e-learning courses have similar assessment methods and they were not selected according to the predetermined learning objectives. Lastly, students mentioned that e-learning courses they had taken were not more beneficial than traditional ones but they will continue preferring them in the future. This shows that although there are still problems related with e-learning, students still prefer it because of its advantages for the students.Keywords: E-Learning Evaluation, Student Perceptions, Learning Objective, Assessment Method, Teacher Factor | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The students` perceptions about e-learning in a higher education institution in Turkey | |
dc.title.alternative | Türkiy'de bir yükseköğretim kurumundaki e-öğrenme hakkında öğrenci görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance instruction | |
dc.subject.ytm | Distance learning | |
dc.identifier.yokid | 461062 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 343112 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |