Show simple item record

dc.contributor.advisorİşler, Veysi
dc.contributor.advisorÜndeğer, Çağatay
dc.contributor.authorÖnal, Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T09:14:07Z
dc.date.available2020-12-10T09:14:07Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225487
dc.description.abstractFarklı fizik simülasyonları başlığı arasında, kumaş simülasyonu bilgisayar grafiği alanında popüler konular arasındadır. Kumaş simülasyonunun farklı yönleri hakkında birçok çalışma yayınlanmıştır yalnız kumaş yırtılması üzerine yoğunlaşmış pek fazla çalışma yoktur. Kumaş yırtılması ile ilgili olan az sayıda çalışmalar da problemin sadece belirli yönleriyle ilgilendiler ve genel çözüm sağlamamıştır. Bu çalışmada kumaş yırtılması probleminin farklı yönleri için genel bir çözüm sunulmaktadır.Bu çalışmada üzerinde yoğunlaşılan noktalar şunlardır; gerçekçi yırtılma efekti sağlamak, yırtılma işleminden sonra yüzeysel alan bütünlüğünü ve doku bütünlüğünü korumak, dışarıdan fiziksel darbeler veya kullanıcının kumaşı sürüklemesi gibi içeriden etkileşimlere karşı kumaş yırtılmasını olması gerektiği gibi yürütmek.Bu tezde sunulan teknik düzensiz kumaş yapısıyla çalışmaktadır. Bu birçok simülasyon sisteminin burada sunulan metodu kendine uyarlamasını kolaylaştırmaktadır. Bu tekniğin işlem maliyeti çok düşüktür ve bu yüzden gerçek zamanlı simülasyon sistemleri için de uygundur.Keywords: Kumaş Yırtılması, Kumaş Simülasyonu, Yay Fiziği, Maddelerin Kırılması
dc.description.abstractAmong different physical simulation topics, cloth simulation is one of the popular subjects in computer graphics. There are many different studies published on different aspects of cloth simulation, but there are not many studies which are focused on the tearing of cloth. Existing studies related to this topic have only dealt with some aspects of the problem and have not provided general solutions. In this thesis, we provide a generic solution for different aspects of the problem of tearing cloth.Some of the points we focus on in this study include, providing realistic tearing effect, preserving polygonal area consistency and texture integrity after the process of tearing, handling the tear properly for both outer physical impacts or inner manipulations like allowing a user to drag the cloth interactively.The technique proposed in this thesis works with non-uniform cloth structure. It makes it easier to adopt the solution proposed here for many different simulation systems. The processing cost of the technique is quite small, so it is also appropriate for realtime simulation systems.Keywords: Cloth Tearing, Cloth Simulation, Spring Physics, Fracturing Materialsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleCloth tearing simulation
dc.title.alternativeKumaş yırtılma simülasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentModelleme ve Simülasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmComputer graphics
dc.identifier.yokid10000308
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid343079
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess