Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan Yıldırım, Sevgi
dc.contributor.authorShahmanzari, Masoud
dc.date.accessioned2020-12-10T09:14:03Z
dc.date.available2020-12-10T09:14:03Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225469
dc.description.abstractÖneri sistemleri kullanan bilgi sistemlerinin ilk benimsenmesi üzerinde çok sayıda araştırma yapmıştır. Ancak kullanıcıların çevrimiçi hizmetleri kabulünden sonra bu sistemleri kullanmalarının devamı problemin başka bir boyutudur. Bu tezin amacı çevrimiçi hizmetler alanında kullanıcıların kabul sonrası davranışı araştırmaktır. Çevrimiçi e-ticaret hizmeti web siteleri kullanıcıların ilgisini çekmektedir. Öneri teknolojisinin varlığı kullanıcılara tercih öğeleri keşfetmek ve ürün bulmak için yardımcı olarak kullanıcıları sistemi kullanmaya devam etmek için teşvikde önemli bir rol oynar. Araştırmacılar belirli bir hizmet için yeni müşteri bulmanın mevcut müşterilerin kullanıma devamında beş kat daha fazla maliyetli olduğunu göstermişlerdir.Öneri sistemleri gelişmiş, akıllı ve kullanıcılar için yüksek kaliteli öneriler sağlayarak ideal bir karar vermekte yardımcı yazılımlardır. Çevrimiçi müşteri davranışlarını izleyerek veya onlardan bilgi alarak, öneri sistemleri müşterilerine en ilginç hizmet veya ürün sunmaktadırlar. Öneri sistemleri kullanmak çevrimiçi perakendesatışı artırmanın yanı sıra müşteri sadakatini de artırır. Bu çalışmanın temel amacı, öneri sistemi kullanımının tüketicinin gelecekte aynı e-ticaret servisimnin kullanmaya devamı niyetine etkisi değerlendirmektir. Bu çalışmada önerilen model kararın kalitesi, karar için gerekli çaba, genel memnuniyet, ve sunulan sistemleri kullanmaya devamı niyeti olmak üzere dört yapıdan oluşmaktadır.Anahtar Kelimeler: IS Devamı, Süreklilik Niyet, ECM-IT, Öneri Sistemleri
dc.description.abstractIn recent years, there are several research studies on initial adaptation of information systems using recommender agents. This study, however, investigates the post-adaption behavior of users of such systems. As online e-commerce service websites are attracting users, existence of a recommender technology plays a substantial role in encouraging users to continue using system by helping them to discover and find items which they may interested and subsequently prefer to purchase. Researchers found that acquiring a new customer for a specific service or product costs five times more than retaining existing customer. Recommender systems are sophisticated, intelligent and automated software which help customers to make an ideal decision by providing high quality recommendations for them. Using online costumer behavior tracking or gain information from them, recommender systems provide the most interesting service or products to customers. Implementing recommender systems increases online retailer?s sales as well as their customer?s loyalty. The main objective of this study is to assess the influence of e-commerce product recommender systems on consumer?s continuance intention to use of information system in future. The proposed model in this study consists of four constructs including quality of decision, decision effort, overall satisfaction and continuance intention to use information system.Keywords: IS Continuance, Continuance Intention, ECM-IT, Recommender Systemsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleAssessing the influence of e-commerce item recommender system on user continuance intention for future use of recommender system
dc.title.alternativeE-ticarette kullanılan öneri sistemlerinin etikleri kullanıcının erteleme niyetinin üzerine gelecekte değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10015059
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid343091
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess