Playability heuristics for mobile games using touchscreen displays
dc.contributor.advisor | İşler, Veysi | |
dc.contributor.advisor | Hacıhabiboğlu, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Başaraner, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:14:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:14:02Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225465 | |
dc.description.abstract | Mobil uygulama pazarı hızla büyümektedir. Mobil oyunlar, kullanıcılara sunulan uygulamalardan en önemlilerinden biridir ve oldukça büyük bir pazar payına sahiptir. Oyun geliştiricileri her geçen gün daha eğlenceli oyunlar ortaya çıkarmak için uğraşmaktadırlar. Fakat bu oyunlardan küçük bir azınlık başarılı olabilmiştir. Başarılı bir oyun geliştirmek için, oyunla doğru iletişime geçmenin yollarını bilmek gerekmektedir. Bu bilgi de kullanıcı deneyimi çalışmalarından elde edilir. Fakat kullanıcı deneyimi çalışmalarının çoğu, mobil oyunlar için değil; PC'lerde veya oyun konsollarında oynanan video oyunlar üzerine yapılmıştır. Mobil cihazlarla etkileşime geçme mekanizması diğer cihazlardan (bilgisayar, oyun konsolu vb.) farklıdır. 2000'li yılların ortalarına doğru, mobil cihazlar düşünülerek oynanabilirlik heuristikleri geliştirilmiştir. Fakat bu heuristikler yeni nesil dokunmatik ekranlı cihazları kapsamamaktadır.Bu çalışma, var olan mobil oyunlarda oynanabilirlik heuristiklerini yeni nesil dokunmatik ekran cihazlarda oynanan oyunlar için geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, oynanabilirlik ve dokunmatik ekran çalışmaları incelenmiştir. Var olan heuristikler tartışılmıştır. Bu çalışmaların sonucunda dört yeni heuristik elde edilmiştir ve şu konular hakkındadırlar: 1) oyun elamanlarının ekran üzerine dağılımı, 2) kullanıcı tutuş biçimi, 3) tilt sensörlerinin kullanımı, 4) titreşimli geri bildirim alınması. Bu heuristikler kullanıcı deneyimi çalışmaları ve oyun deneyimi anketi kullanılarak test edilmiştir. Ayrıca geliştirme aşamasında oyun geliştiriciler tarafından gözden geçirilmiş ve yorumları alınmıştır. Bu çalışmalar ve analizler sonucunda görüşmüştür ki oyun elmalarının dağılımı, kullanıcının cihazı tutuma şekli, tilt özelliği oynanabilirlik açısında önemlidir ve geliştirilen heuristiklerin doğru olduğu gözlemlenmiştir. Fakat titreşimli geri bildirim özelliğinin oynanabilirliğe bir katkısı olmayabileceği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Oynanabilirlik, Mobil Oyun, Oynanabilirlik Heuristikleri, Oyunun Oynanışı, Oyunlarda Kullanılabilirlik | |
dc.description.abstract | Mobile applications market is rapidly growing. The mobile game is one of the most popular applications available to users and has a huge market share. Game developers are trying to release games that are more enjoyable and addictive to play. However, only a small minority of these games are successful. Development of a successful mobile game requires that preferred ways of interacting with the game is known. This knowledge is available through user experience (UX) studies. However, most of the UX research for games is on video games played on PCs or dedicated game consoles and not mobile devices. It is known that interaction mechanisms with mobile devices are fundamentally different from those with PCs or game consoles. UX in mobile games has two distinct aspects different from UX in video games in general. One of these aspects is the usability of mobile devices within the context of interacting with a mobile game and the other is the playability of a mobile game using these different means of interaction. While there exist generic sets of heuristics that address good game design, the only set of mobile game playability heuristics was developed in mid-2000s and did not address touch-based capabilities of modern mobile devices. This requires a set of guidelines for developing a good mobile game on modern mobile devices with touchscreen displays. This thesis aims to extend existing heuristics on mobile game playability for touchscreen devices. Previous research on mobile game playability and developments in touchscreen display are reviewed. Existing mobile game playability heuristics are discussed. Four new heuristic rules addressing 1) distribution of game items, 2) user handedness, 3) use of tilt sensors and 4) haptic feedback are proposed. These heuristic rules are then tested using subjective UX studies with the widely used game experience questionnaire (GEQ). In addition, expert views from game developers are collected and reported. It was shown through analysis of the obtained results that the distribution of the game items, the user handedness and the tilt property are significant while playing a game. However the existence of haptic feedback in a game does not affect the playability.Keywords: Playability, Mobile Game, Playability Heuristics, Gameplay, Game Usability | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Playability heuristics for mobile games using touchscreen displays | |
dc.title.alternative | Dokunmatik ekranlı cihazlarda oynanan mobil oyunlar için oynanabilirlik heuristikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017985 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 343101 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |