Modeling student behaviors in a virtual classroom using Belief Desire Intention model
dc.contributor.advisor | İşler, Veysi | |
dc.contributor.author | Canbazoğlu, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:13:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:13:43Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225390 | |
dc.description.abstract | Üstlenici ve davranıŞ modellemesi, bilgisayar oyunlarının ve sanal ortamların gerçekçi veçekici olmasını sağlayan en önemli bileşenlerden biridir. Üstlenici ve davranış modellemesiayrıca, gerçek dünya eğitimlerine yakın bir verimde ve ondan daha az maliyetli olacak şekilde,insanları sanal etkileşimli ortamlarda eğitmek üzere dizayn edilmiş ciddi oyunlarda da kullanılabilir.Belief-Desire-Intention(BDI) modeli, akıllı üstleniciler yaratmak için kullanılan biryazılım modelidir. Bu tezde, gerçek dünya olaylarıyla karşılaşmadan önce kendilerini eğitmekisteyen insanların kullanabileceği, akıllı üstleniciler ile dolu etkileşimli bir sanal çevreyi BDImodelini kullanarak oluşturduk. Bu yaklaşımla birlikte, insanları tamamen geliştiriciler tarafındanoluşturulmuş ve belirli senaryolara adapte edilmiş sanal sistemlerde hiç bir gerçek bireyeihtiyaç duymadan eğitmenin ve değerlendirmenin mümkün olabileceğini göstermeye çalıştık.Bununla beraber, sistemi çeşitli akıllı üstlenicilerle dolu bir eğitsel sınıf modellemek üzeregünümüzün en popüler oyun motorlarından biri olan Unity 3D ile entegrasyonunu gerçekleştirdik. Bu üstleniciler birbirlerinden gözlemleri, arzuları ve davranışları bağlamında birbirlerinden ayrılmaktadırlar. Bu ayrılma ile beraber sanal çevre daha gerçekçi ve beklenmeyen hale gelmiş olup, eğitilen insanların farklı durumlarla nasıl başa çıkabileceği konusunda eğitilmelerineyardımcı olacaktır. | |
dc.description.abstract | Agent and behavior modeling is one of the most important components of computer gamesand virtual environments that make these products more realistic and attractive. Agent andbehavior modeling can also be used for serious games which is designed for training peoplein virtual interactive environments instead of real life training with less cost and close effectiveness.Belief-Desire-Intention(BDI) model is one of the software models that is used tomodel intelligent agents. In this thesis, we used BDI architecture to build an interactive virtualtraining environment, that is full of intelligent agents, for people who want to train themselvesbefore facing real-world situations. With this approach, we show that it is possible to train andevaluate people with fully developer generated virtual systems adapted to specific scenerioswithout needing any living individual. We also integrated the system with Unity3D, one of themost popular game engine in the world and modeled a virtual training classroom with variousintelligent student agents. These agents differentiate from each other with characteristics, behaviorsand the responses to the user actions. Thus, the environment can become more realistic and unexpectable so that trainees can learn how to deal with variety kind of situations. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Modeling student behaviors in a virtual classroom using Belief Desire Intention model | |
dc.title.alternative | Sanal bir sınıfta öğrenci davranışlarının Belief Desire Intention modeli ile modellenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Modelleme ve Simülasyon Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10029713 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 360582 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |