Show simple item record

dc.contributor.advisorİşler, Veysi
dc.contributor.authorCanbazoğlu, Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T09:13:43Z
dc.date.available2020-12-10T09:13:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225390
dc.description.abstractÜstlenici ve davranıŞ modellemesi, bilgisayar oyunlarının ve sanal ortamların gerçekçi veçekici olmasını sağlayan en önemli bileşenlerden biridir. Üstlenici ve davranış modellemesiayrıca, gerçek dünya eğitimlerine yakın bir verimde ve ondan daha az maliyetli olacak şekilde,insanları sanal etkileşimli ortamlarda eğitmek üzere dizayn edilmiş ciddi oyunlarda da kullanılabilir.Belief-Desire-Intention(BDI) modeli, akıllı üstleniciler yaratmak için kullanılan biryazılım modelidir. Bu tezde, gerçek dünya olaylarıyla karşılaşmadan önce kendilerini eğitmekisteyen insanların kullanabileceği, akıllı üstleniciler ile dolu etkileşimli bir sanal çevreyi BDImodelini kullanarak oluşturduk. Bu yaklaşımla birlikte, insanları tamamen geliştiriciler tarafındanoluşturulmuş ve belirli senaryolara adapte edilmiş sanal sistemlerde hiç bir gerçek bireyeihtiyaç duymadan eğitmenin ve değerlendirmenin mümkün olabileceğini göstermeye çalıştık.Bununla beraber, sistemi çeşitli akıllı üstlenicilerle dolu bir eğitsel sınıf modellemek üzeregünümüzün en popüler oyun motorlarından biri olan Unity 3D ile entegrasyonunu gerçekleştirdik. Bu üstleniciler birbirlerinden gözlemleri, arzuları ve davranışları bağlamında birbirlerinden ayrılmaktadırlar. Bu ayrılma ile beraber sanal çevre daha gerçekçi ve beklenmeyen hale gelmiş olup, eğitilen insanların farklı durumlarla nasıl başa çıkabileceği konusunda eğitilmelerineyardımcı olacaktır.
dc.description.abstractAgent and behavior modeling is one of the most important components of computer gamesand virtual environments that make these products more realistic and attractive. Agent andbehavior modeling can also be used for serious games which is designed for training peoplein virtual interactive environments instead of real life training with less cost and close effectiveness.Belief-Desire-Intention(BDI) model is one of the software models that is used tomodel intelligent agents. In this thesis, we used BDI architecture to build an interactive virtualtraining environment, that is full of intelligent agents, for people who want to train themselvesbefore facing real-world situations. With this approach, we show that it is possible to train andevaluate people with fully developer generated virtual systems adapted to specific scenerioswithout needing any living individual. We also integrated the system with Unity3D, one of themost popular game engine in the world and modeled a virtual training classroom with variousintelligent student agents. These agents differentiate from each other with characteristics, behaviorsand the responses to the user actions. Thus, the environment can become more realistic and unexpectable so that trainees can learn how to deal with variety kind of situations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleModeling student behaviors in a virtual classroom using Belief Desire Intention model
dc.title.alternativeSanal bir sınıfta öğrenci davranışlarının Belief Desire Intention modeli ile modellenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentModelleme ve Simülasyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10029713
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid360582
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess