The impact of modality and feedback on reasoning about base rate neglect problems in behavioral and eye tracking studies: A cognitive science perspective
dc.contributor.advisor | Hohenberger Geb. Lıppok, Annette Edeltraud | |
dc.contributor.author | Verim, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:13:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:13:29Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225332 | |
dc.description.abstract | Temel oran yanılgısı problemleri, temelinde insanların problemlerin temsili hakkında bir durumun ya da bir olayın olma olasılığını değerlendirirken o durum ya da olay ile ilgili temel oran olasılıklarını görmezden gelerek önceden sahip oldukları inanç ve sezgilerine dayanma yatan, bir çeşit düşünme hatasıdır. Şu ana kadar, temel oran yanılgısı problemleri sözel modalite ile senaryolaştırılmış hikayeler şeklinde sunulmuştur. Bu çalışmanın amacı, katılımcılara rastgele örnekleme fikri ve geri bildirim vererek farklı modalitelerin (sözel ve grafiksel) bu problemler üzerine düşünmeyi ne derece etkilediğini araştırmaktır. Göz-izleme verileri, reaksiyon zamanları ve yargıların doğruluk oranları ölçülecektir. Katılımcılara bir örneklemden rastgele bir kişi seçme deneyimini sağlamakla birlikte frekans dağılımlarıyla ilgili sorular için geri bildirim vermenin temel oran yanılgısında düşüşe sebep olacağı varsayılmaktadır. Sonuçlar üç deneysel grup arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Bu çalışma eğitimde çok modlu öğretim, öğrenme ve akıl yürütme alanları ile bağlantılıdır. | |
dc.description.abstract | The base rate fallacy is a type of reasoning error which is rooted in judgements of humans about the likelihood of some state or some event on prior beliefs and intuitions about the representativeness of the problem while neglecting base rate probabilities of this state or event. So far, base rate neglect problems have been presented in the verbal modality, in the form of story scripts. The purpose of this study is to investigate to what extent the different modalities (verbal vs. graphical) have an effect on reasoning about these problems via providing random sampling and feedback. Eye-tracking data, reaction times and accuracy rates of judgments will be measured. It is hypothesized that providing the participants feedback for questions about frequency distributions along with the direct experience of random sampling will cause a decrease in the base-rate neglect. The results indicated a significant difference between the three experimental groups. This study has implications for education in terms of multi-modal teaching, learning, and reasoning. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | The impact of modality and feedback on reasoning about base rate neglect problems in behavioral and eye tracking studies: A cognitive science perspective | |
dc.title.alternative | Bilişsel bilimler perspektifinden davranışsal çalışmalarda ve göz izleme çalışmalarında modalitenin ve geri bildirimin temel oran yanılgısı problemleri üzerine düşünmedeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilişsel Bilim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10054438 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 379875 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |