Show simple item record

dc.contributor.advisorGökçay, Didem
dc.contributor.authorVidinli, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:13:18Z
dc.date.available2020-12-10T09:13:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225288
dc.description.abstractÖzel hastaneler medikal müşterileri (hastaları) olan işletmelerdir. Hastane yönetim sistemlerinde teknoloji kullanımının kabulünü etkileyen en önemli faktörlerden biri hasta değerlendirmeleridir. Eşik altı uyaranlardan kaynaklanan duygulanım, hastaların değerlendirme süreçlerini geliştirebilir ya da manipule edebilir. Bu tez çalışmasının başlıca amacı, pozitif ya da negatif duygulanıma sebep olan görsellere, özellikle bilinçli algı eşiğinin altında maruz kalınma sonrasında, hastanelerle ilgili değerlendirici yargıların değişip değişmediğinin araştırılmasıdır. Bu amaçla üç aşamalı bir çalışma yürütülmüştür. İki özel hastane videosu çekilerek, mutlu ve öfkeli yüz resimleri, aynı kişiye ait nötr ifadeli yüzler tarafından maskelenmek suretiyle bilinçli algı eşiğinin altında kalacak şekilde kurguda videolara eklenmiştir. İlk aşamada, herhangi bir duygu ifadesi içermeyen videolarla temel değerlendirme çalışması yapılmıştır. Hastane değerlendirme sonuçları, katılımcıların hastanelerden herhangi birine yönelik tercih eğilimi göstermediklerini ortaya koymuştur. İkinci aşamada, başka bir denek grubu, duygusal uyaranların bulunduğu videoları izlemiştir. Değerlendirme analizleri, mutlu görsellerin bulunduğu hastanelerin öfkelilere göre anlamlı derecede daha çok tercih edildiğini göstermiştir. Son olarak da, ikinci aşamada yer alan katılımcılar, videolarda duygu ifadelerinin bulunduğu sekanslar gösterilerek, ifadelerin farkında olup olmadıklarına dair bir algı testine tabi tutulmuştur. Farkındalık sonuçları, duygu ifadelerinin bilinçli algılanmadığını ispatlamıştır. Çalışmanın ürettiği en önemli sonuç; hastane ilişkili ortamlarda yer alabilecek bilinçaltı algılanan görsellerin müşteri memnuniyet ve kararlarına etki ettiğini göstermesidir. Bilindiği kadarıyla bu çalışma, eşik altı görsel duygusal uyaranların manipulatif etkilerini hastane ilişkili ortamlarda ele alan ilk çalışmadır. Bulgular, medikal teknolojilerde kullanılan arayüz görüntülerinin kullanımına ve oluşabilecek etik sorunlara dikkat çekmektedir.
dc.description.abstractPrivate hospitals are business managements with medical customers (patients). One of the crucial factors that effects the acceptance of technology in hospital management systems is patient evaluations. The evaluative judgements of patients can be manipulated by subliminally induced affect. The major aim of this study is to investigate whether the evaluative judgements over the hospitals change after exposure to positive or negative affective visual stimuli, when the presentation duration is below conscious perception levels. A study with three phases is conducted for this purpose. Two private hospital videos are shot and edited to contain frames with happy and angry faces masked by the neutral counterparts, so that exposure is below the threshold for conscious perception. In the first phase, a baseline study without affective visuals is conducted. Hospital ratings indicated that participants had no preference for one hospital over the other. In the second phase, a different participant group watched the two hospital videos that contained affective stimuli. We found that the participants preferred hospitals with happy subliminal facial expressions significantly more than those with angry. In the third phase, a prime perceptibility test is administered. Sequences with affective pictures are shown and emotion recognition performance is tested. The participants performed at the chance level in identifying the facial expressions, proving that the affect perception of the participants does not occur consciously. As a result, the most important finding of the study is that sub‐consciously manipulated visuals within the hospital environment may lead to changes in customer satisfaction and decisions. To the best of our knowledge, this is the first study conducted in a hospital environment which exhibited the manipulative effects of subliminal displays in evaluative judgements. Our findings draw attention to future use of displays in medical technology abiding by ethical constraints.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleEffects of subliminal affective stimuli on evaluative judgements: A video study on hospitals
dc.title.alternativeEşik altı duygusal uyaranların değerlendirici yargılara etkisi: Hastaneler üzerine bir video çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTıp Bilişimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.identifier.yokid10077808
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392475
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess