Using survival analysis to investigate the persistence of students in an introductory information technology course at METU
dc.contributor.advisor | Çetin, Yasemin | |
dc.contributor.advisor | Taşkaya Temizel, Tuğba | |
dc.contributor.author | Kartal, Oğuz Ozan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:12:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:12:48Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225184 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı Orta Doğu Teknik Üniversitesi IS100 Bilgi Teknolojileri ve Uygulamalarına Giriş dersindeki öğrenci devamlılığını incelemektir. Bu ders tüm lisans öğrencileri için zorunluyken, kredisiz olması öğrencilere dersi üst sınıflarda geçmeyi ertelemeye izin verir. Bundan dolayı, öğrenciler ODTU'de çalışmaları boyunca, dersin sağladığı kabiliyetlerden faydalanamamaktadır. Çalışmada, IS100 öğrencilerinin 2011-2013 güz ve bahar dönemleri arasındaki katılım kayıtları çıkarılmıştır. Hayatta kalma analizi öğrencilerin devamlılığını, onların yıl, bölüm ve dönem bilgisini içeren farklı faktörlere göre incelemek için kullanılır. Onların haftalık katılım kayıtları, onların devamlılığını değerlendirmek için kullanılır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin hayatta kalma oranlarının, dördüncü yıl öğrencileri hariç, onların yıl bilgisine bağlı olmadığı bulunmuştur. Buna ek olarak, hayatta kalma oranları, öğrencilerin bölüm bilgisine göre farklılık göstermemektedir. 2013 bahar dönemi hariç, öğrencilerin hayatta kalmaları, dönem bilgisine göre benzerdir. 2013 bahar döneminde, öğrenciler 2011 güz dönemi ve 2013 bahar dönemi arasında en düşük hayatta kalma oranına sahiptirler. Ayrıca, vizelerin öğrencilerin hayatta kalmalarına olumsuz bir etkisi olduğunu gördük. Bulgular tartışıldı ve önerilerde bulunuldu. | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is investigating students' persistence in the IS100 Introduction to Information Technologies and Applications course at the Middle East Technical University (METU). While this course is mandatory for all undergraduate students, its noncredit status allows the students to delay passing the course to upper classes. Hence, they cannot utilize the competencies the course would provide during their studies at METU. In the study, the attendance records of IS100 students are extracted for the fall and spring semesters between the years 2011 to 2013. Survival analysis is used to investigate students' persistence in the course based on different factors including their year, department, and semester information. Their weekly attendance records are used to evaluate their persistence. As a result of the study, it has been found that the survival rates of students do not depend on their year information, except for fourth year students who have a higher survival rate. In addition to this, the survival rate of students does not differ according to students' department information. Except for Spring 2013, the students' survival is similar to each other based on their semester information. In Spring 2013 semester, the students have the lowest survival rates among the terms from Fall 2011 to Spring 2013. We also see that the midterm exams have a negative effect on students' survival. These findings are discussed and suggestions are made. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.title | Using survival analysis to investigate the persistence of students in an introductory information technology course at METU | |
dc.title.alternative | ODTÜ'de bilgilendirici bilgi teknolojisi dersindeki öğrencilerin devamlılıgını incelemek için hayatta kalma analizi kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10089933 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 409172 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |