Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Pekin Erhan
dc.contributor.authorÖzarslan, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-10T09:13:13Z
dc.date.available2020-12-10T09:13:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225180
dc.description.abstractTüketicilerin bilişsel sınırlamaları verdikleri kararların kalitesini düşürmekte ve alışveriş ile ilgili harcanan zamanı ve maliyeti artırmaktadır. Tüketici karar süreci, tüketici faaliyetlerini kapsayan ve yaygın kabul gören bir model olup birbiriyle ilişkili beş aşamadan oluşmaktadır: problemin fark edilmesi, bilgi araştırma, alternatiflerin değerlendirilmesi, satın alma ve satın alma sonrası değerlendirme. Mobil bilgi sistemleri, tüketicilerin bu aşamalar ile ilgili sorunlarını çözmek için önemli kabiliyetlere sahiptir. Ancak, literatürdeki mevcut çalışmalar miktar ve işlevsel açısından sınırlıdır ve çoğunlukla tüketici karar sürecinin bütünü yerine sürecin belirli aşamalarıyla kısıtlıdır. Bu nedenle, tüketiciler için sınırlı fayda sağlamaktadırlar. Aşamalar birbirleriyle ilişkili olduğundan ve bir aşamada toplanan veriler diğer aşamalar için de değerli olduğundan, MobileCDP isminde tüketici karar sürecinin bütün aşamalarında yardım sağlamak için tasarlanmış bir mobil çerçeve öneriyoruz. Bu çerçeve, her bir aşamaya karşılık gelen kolaylaştırıcı bileşenlerin yanı sıra birleştirici bileşenleri içermektedir. Bilginin kalitesi ve miktarı daha doğru kararlar vermek için önemlidir. Fakat, market ürünleriyle ilgili bilgiler gibi bazı bilgiler tüketicilerin katılımı olmadan toplanamamaktadır. Bu nedenle, önerdiğimiz çerçeveyi katılımcı algılama yaklaşımı ile güçlendirdik. Aynı zamanda, çerçevenin uygulanabilirliğini göstermek için bir prototip geliştirilmiş ve test edilmiştir. Testler sonucunda elde edilen veriler, prototip tarafından sağlanan fonksiyonların, kullanışlı, tümleşik ve kullanımı kolay olduğunu göstermektedir. Ayrıca, sonuçların istatistiksel analizi, prototipin kullanıcının harcadığı zamanı, maliyetleri ve bilişsel çabayı azalttığını işaret etmektedir.
dc.description.abstractCognitive limitations of consumers decrease decision quality, and increase time spent as well as costs related to shopping. A widely accepted model covering consumer activities is the consumer decision process, which highlights five interrelated stages: problem recognition, information search, evaluation of alternatives, purchase, and post-purchase evaluation. Mobile information systems bring in significant capabilities for helping consumers deal with the challenges associated with all these stages. However, existing studies in the literature are limited in terms of quantity and functionality, and mostly restricted to the individual stages of the consumer decision process instead of the whole process. Accordingly, they have limited benefits for consumers. Since the stages are interrelated and the data collected in one stage are also valuable for another, we propose a mobile framework designed to provide assistance in all the stages of the Consumer Decision Process, named MobileCDP. It incorporates facilitating components corresponding to each stage as well as unifying components appearing across all stages. Quality and amount of the information are also important for making more accurate decisions, and some information cannot be gathered without participation of the consumers, such as information about grocery products. Consequently, we use participatory sensing approach to empower our framework. A prototype is also implemented and evaluated to show the applicability of the framework. The data collected in the experiments show that the functions provided by the prototype are useful, well integrated, and easy to use. Moreover, statistical analysis of the results indicates that the prototype reduces time, costs, and cognitive effort of the user.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleMobileCDP: A mobile framework for the consumer decision process
dc.title.alternativeMobileCDP: Tüketici karar süreci için bir mobil çerçeve
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10071464
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387508
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess