Show simple item record

dc.contributor.advisorHacıhabiboğlu, Hüseyin
dc.contributor.authorPekçetin, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:12:41Z
dc.date.available2020-12-10T09:12:41Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225142
dc.description.abstractBilgisayar oyunlarında tutulurluğu sağlamak için sıklıkla oda akustiği modellerikullanılır. Yüksek hesaplama maliyetlerinin tam ölçekli oda benzetimlerineizin vermemesinden dolayı, yapay yankışım modellerine başvurulur.Saçılımlı Gecikmeli Ağ, etkileşimli hızlarda çalışabilen bir yapay yankışımmodelidir. Bu model, birinci dereceden yansımaları geometrik akustik kurallarınabağlı olarak hesaplarken, yüksek derece yansımalar için ise tatminkarbir benzerlik sunar. Özgün model sadece ayakkabı kutusu geometrisine sahipodalar için geçerlidir. Bu çalışmanın amacı, yankışım modelinin genişletilerekisteğe bağlı oda geometrilerinde çalışabilmesini sağlamaktır. Bunun yanında,sanal ortam algısının birinci derece kırınımın da yaklaşık olarak modellenerekartırılması hedeflenmiştir. Genişletilmiş algoritma ışın saçma yöntemi ilegörünürlük denetlemeleri yaparak, güç transferi olan yüzeyleri belirler. Odaakustik cevabının kırınım kısmı ise en uygun fonksiyona yaklaştırılır. Tersüstel fonksiyonunun eksilme parametresi üçlü bölerek arama yöntemi ile bulunur.Sonuç olarak özgün algoritmanın kapsamı, asgari hesap yükü harcanarakgenişletilmiştir.
dc.description.abstractIn order to achieve immersion in computer games, room acoustics models areoften employed. Due to highly computational cost involved in full-scale roomsimulation, artificial reverberators are commonly used. Scattering Delay Networkis such a reverberator that can run at interactive rates. The reverberatorrelies on geometrical acoustics to render first-order reflections correctly whileit offers a convincing approximation in higher order reflections. The originalmodel was exclusively proposed for shoebox type of room settings. The aimof this study is to extend the reverberator by allowing it to work in arbitrarilyshaped rooms. Besides, enhanced perception of the virtual environment isproposed by approximating first-order edge diffraction model. The extendedalgorithm uses visibility checks by ray casting in order to determine whichsurfaces have an energy transaction. Edge diffraction component of the roomimpulse response is then approximated by using a best-fit approach. Decayparameter for the inverse exponential function is obtained by using ternarysearch. Scope of the original algorithm is extended at the expense of minimalcomputational complexity.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleExtended scattering delay networks incorporating arbitrarily shaped rooms and edge diffraction
dc.title.alternativeSaçılımlı gecikmeli ağlara isteğe göre odalar ve köşe kırınım modelı eklenerek genişletilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-09
dc.contributor.departmentOyun Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeometrical room acoustics
dc.subject.ytmGeometric diffraction theory
dc.identifier.yokid10121207
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441754
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess