Show simple item record

dc.contributor.advisorAcartürk, Cengiz
dc.contributor.authorFal, Mehmetcan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:12:38Z
dc.date.available2020-12-10T09:12:38Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225137
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kişilerin hedef yönelimlerinin ve farklı seçeneklerdeki insan-bilgisayar etkileşim yöntemlerinin, kişilerin görev bağlılıklarına olan etkisini incelemektir. Performans- yönelimli ve öğrenme-yönelimli kişiler motivasyonel farklılıklar göstermektedirler. Öğrenme yönelimli kişiler ilerleme ve öğrenmeye odaklanırken, performans yönelimli kişiler becerinin kendisine odaklanırlar. Yirmi beş katılımcı, mouse, Microsoft Kinect V2 ve göz takip cihazı olmak üzere, üç farklı insan-bilgisayar etkileşim yöntemini, aynı görevde kullanarak çalışmaya katılmıştır. Ayrıca her katılımcı hedef yönelimini ve görev bağlılığını ölçen iki ölçeği cevaplamıştır. Bulgular farklı insan bilgisayar etkileşim yöntemlerinin görev tamamlama sürelerini değiştirdiğini göstermektedir. Bu zamansal fark, yapılan analizlerde insan ve bilgisayar etkileşiminin verimini gösteren bir faktör olarak kullanıldığında; sonuçlar kişilerin hedef yönelimlerinin, görev bağlılıklarının ve insan bilgisayar etkileşim yöntemlerinin bir etkileşim içerisinde olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimeler: Hedef yönelimi, göreve bağlanma, insan-bilgisayar etkileşim yöntemleri, eye tracker, Microsoft Kinect V2.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of goal orientation and alternative human computer interaction modalities on user engagement. Performance-oriented and learning- oriented individuals exhibit motivational differences. Learning-oriented individuals focus on progress and mastery, whereas performance-oriented individuals focus on ability. Twenty-five participants participated in the study. They were asked to accomplish the same task with three alternative modalities of interaction, namely mouse, eye tracker and Microsoft Kinect V2. The participants also filled in a goal orientation questionnaire and user engagement questionnaire. The findings revealed that different modalities resulted in different task completion times. The completion time was then used as a factor for the analysis of the efficiency of the interaction. Further analyses showed significant interactions among the goal orientation of the participants, their engagement scores and the interaction modalities. Keywords: Goal-Orientation, task engagement, human-computer interaction modalities, Eye Tracker, Microsoft Kinect V2.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEffect of goal orientation and different human-computer interaction modalities on users` engagement
dc.title.alternativeHedef yöenlimi ve farklı insan bilgisayar iletişim yöntemlerinin kullanıcıların görev bağlılıklarına olan etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilişsel Bilim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10127871
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441772
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess