The psychological aspects of champion role choice in moba games
dc.contributor.advisor | Uysal, Ahmet | |
dc.contributor.author | Atay, Aydin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:12:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:12:28Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225088 | |
dc.description.abstract | Son zamanlarda sayısı artan sosyal oyuncuların da etkisiyle video oyunlarının çoklu oyuncu özelliklerinde artış oldu. Ortak bir amaç için birlikte oynamak ve takım içerisinde farklı görevlere sahip olmak bu favori özelliklerden. Çevrim içi çok oyunculu savaş arenası oyunlarında, oyuncular basitçe düşmanlarla savaşmanın dışında çok çeşitli roller üstlenebiliyorlar. Bu tez, bu tarz oyunlarda oyuncu kişiliğinin rol seçimine olan olası etkisini araştırmıştır. Bu iş için, bu tarz oyunlarda kısmen tecrübeli oyuncular kişilik ölçümlerine ve keşif amaçlı testlere tabi tutulmuştur. Katılımcıların kahraman rolü seçimlerinin etkilenip etkilenmediği anketler yoluyla belirlenmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Sonuçlar kişilik ile roller arasında önemli ilintiler olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | Multiplayer features of video games increased lately due to increasing quantity of social gamers. Playing together for a common goal and having different roles in a team play is one of the favorite multiplayer properties. In MOBA games, players can take part in various roles rather than simply fighting with the enemies. This thesis investigated the probable effects of player personality to the role selection in this type of games. For this work, fairly experienced MOBA players are subjected to personality measures and exploratory tests. Whether character selections of participants are affected or not is determined via questionnaires. Results showed that there are several significant associations between personality and roles. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | The psychological aspects of champion role choice in moba games | |
dc.title.alternative | Çevrimiçi çok oyunculu savaş arenası oyunlarında kahraman rolü seçimlerinin psikolojik yönü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Oyun Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.subject.ytm | Five factor personality model | |
dc.subject.ytm | Human-computer interaction course | |
dc.subject.ytm | Human psychology | |
dc.identifier.yokid | 10125327 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441757 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |