Show simple item record

dc.contributor.advisorHohenberger Geb. Lıppok, Annette Edeltraud
dc.contributor.authorKatircioğlu Terzi, Esragül
dc.date.accessioned2020-12-10T09:12:00Z
dc.date.available2020-12-10T09:12:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/224989
dc.description.abstractBu tezin amacı ortak eylemlerde okul öncesi çocukların partnerlerinin rollerini de simgeleyip simgelemediklerini araştırmaktır. Bu araştırmayı yürütmek için standart Simon, ortak Simon ve yap/yapma deneyleri kullanılmıştır. Deneylerin sıraları denkleştirilerek Saby ve diğerleri (2014) tarafından deneylerin belirli bir sıra (yap/yapma, standart Simon ve ortak Simon) ile gerçekleştirildiği çalışmanın güvenilirliği test edilmiştir. Ek olarak, katılımcıların işbirliğine yönelik motivasyonlarını ölçerek bu ölçümün, ortak Simon deneyindeki Simon etkisi ile ilişkili olup olmadığını incelemek için deneylerden önce ve sonra ön test (asansör testi) gerçekleştirilmiştir. Çocukların asansör testindeki davranışları ile ortak Simon etkisi boyutları arasında istatistiksel bir ilişki bulunmamıştır. Cevap süreleri analizleri, alandaki mevcut çalışmalarla uyumlu olarak standart Simon deneyinde güçlü bir Simon etkisi bulunmuş, yap/yapma testinde ise Simon etkisi bulunmamıştır. Ortak Simon testinde de Simon etkisi bulunmuştur, fakat bu etki standart Simon testinde bulunan etkiden istatiksel olarak daha düşüktür. Sonuçlar, ortak Simon etkisini ve eylemin yapıldığı paydaşın kişiye algılanan benzerliğinin Simon etkisinin boyutunu etkilemesini de açıklayan referanslı kodlama yorumunu desteklemektedir. Standart ve ortak Simon deneylerinde gözlenen Simon etkisindeki fark, okul öncesi çocukların ortak Simon testini birlikte gerçekleştirdikleri yetişkin araştırmacıyı bir şekilde kendilerinden farklı gördükleri izlenimini uyandırmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to investigate whether preschoolers co-represent their partner's role while performing a joint action. The tasks used in this research were standard Simon, joint Simon and go/no-go tasks. By counterbalancing the sequence of these tasks, this thesis tested the reliability of Saby et al.'s (2014) study in which these experiments were conducted in a fixed order as go/no-go, standard Simon and joint Simon task. Additionally, a preliminary test (elevator task) was used to determine the differences in children's motivation towards collaboration. This test was conducted both before and after the experimental tasks to investigate whether this motivational difference correlated with the size of the joint Simon effect. However, no such correlation was found. The response time analysis of Simon tasks yielded a strong Simon effect in the standard Simon which was absent in the go/no-go task, in line with the existing literature. A Simon effect was also observed in the joint Simon task, but it was significantly smaller than the effect found in the SST. There were no sequence effects. These results support the referential coding account which can explain the joint Simon effect as well as the modulation of the effect with regard to social factors related to the perceived similarity of the co-actor. The difference between the Simon effects suggests that preschoolers might have perceived their adult co-actor as rather dissimilar from themselves.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titlePreschoolers` co-representation of their partner`s role in a joint simon task
dc.title.alternativeOrtak simon deneyinde okul öncesi çocukların partnerlerinin rolünü ortak simgelemeleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-10
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10167290
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476053
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess