Transfer and maintenance effects of n-back working memory training in interpreting students: A behavioural and optical brain imaging study
dc.contributor.advisor | Çakır, Murat Perit | |
dc.contributor.advisor | Hohenberger Geb. Lıppok, Annette Edeltraud | |
dc.contributor.author | Öztürk, Asiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:11:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:11:50Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/224949 | |
dc.description.abstract | İşleyen bellek eğitimi, çocuklar, yaşlılar, bilişsel sorunu olan bireyler hatta yüksek düzeyde bilişsel beceri gerektiren meslek grupları gibi pek çok farklı kesimin çeşitli üst düzey bilişsel faaliyetlerdeki performanslarını geliştirmek için etkili bir araç olarak görülmektedir. Her ne kadar işleyen bellek eğitimi müdahalelerinin etkililiği tartışılan bir konu olsa da çalışmalarda n-geri işleyen bellek eğitiminin, işleyen bellek kapasitesini ve muhakeme becerilerini geliştirdiği görülmüştür, bu da n-geri görevinin yakın ve uzak aktarım etkisine işaret etmektedir. İşleyen belleğin sözlü çeviri mesleğindeki önemli rolünü dikkate alarak bu tez sözlü çeviri öğrencilerini hedefleyerek n-geri işleyen bellek eğitiminin yakın, orta ve uzak aktarım etkileriyle birlikte ardıl çeviriye olabilecek muhtemel etkisini kapsamlı bir şekilde incelemeyi amaçlamıştır. Davranışsal veri toplama metotlarıyla birlikte optik beyin görüntüleme tekniği olan işlevsel yakın kızılötesi spektroskopisi (fNIRS) tekniği kullanılarak uzunlamasına çalışma düzeni oluşturulmuştur. Katılımcılara eğitim öncesi ve sonrasında ayrıca eğitimin bitişinden üç ay sonra bir dizi test uygulanmıştır (n-geri ve ikili n-geri görevleri, harf ve sayı dizisi testleri, okuma dizisi/aralığı testi, Bochum Matris Testi (BOMAT), kısa ardıl çeviri). Bulgular n-geri grubunun aktif kontrol grubuna kıyasla işleyen bellek kapasitesinin artmasıyla yakın ve uzak aktarım testleri ve özellikle de ardıl çeviride daha yüksek performans gösterdiğini ortaya koymuştur. Gözlemlenen bu etki bilginin tutulması ve güncellenmesi ve de dikkat gibi işleyen bellek süreçlerinin bu tür görevlerde ortak olduğunu göstermektedir. Prefrontal kortekssin özellikle dorsolateral ve dorsomedial prontal korteks bölgelerinde gözlemlenen nöral aktivite n-geri eğitimi ve ardıl çevirideki ortak bilişsel süreçleri yansıtmaktadır, bu gözlem de ardıl çevirideki görülen performans artışı ve artan nöral etkililik ile desteklenmektedir. Bu bağlamda tez bulgularının alana özgün ve değerli katkıları olacağına inanılmaktadır. | |
dc.description.abstract | Working memory training is seen as an effective tool for enhancing performance during a variety of high level cognitive tasks for different groups such as children, older people, and individuals with cognitive problems as well as practitioners of highly cognitive demanding professions. Even though there has been some controversy regarding the efficiency of working memory training interventions, it has been shown that n-back working memory training results in improvements in working memory capacity as well as in reasoning skills which points out that it yields both near and far transfer effects. Considering the crucial role of working memory in interpreting profession, this thesis targeted interpreting students in order to investigate transfer and maintenance effects of n-back working memory training through a comprehensive analysis of near, moderate, far transfer effects and possible transfer to consecutive interpreting. Combining behavioural data collection methods and fNIRS (functional near-infrared spectroscopy) as an optical brain imaging technique, the thesis was designed as a longitudinal study in which participants completed a series of tests (n-back and dual n-back tasks, letter and digit span tasks, reading span task, Bochum Matrices Test (BOMAT), short consecutive interpreting) before and after the training as well as three months after the completion of the training sessions. The findings revealed that compared to an active control group, n-back group had larger performance gains in near and far transfer tasks, and more importantly in consecutive interpreting scores as a result of enhanced working memory capacity, suggesting that common working memory processes such as maintenance and updating of information and attention are employed in the tasks. Significant neural activity patterns observed in prefrontal cortex especially in dorsolateral prefrontal cortex and dorsomedial prefrontal cortex reflect the shared cognitive processes of n-back training and consecutive interpreting, which is supported by performance improvements in consecutive interpreting and increased neural efficiency. In this regard, it is believed that findings of this thesis will have valuable and original contributions to the field. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Transfer and maintenance effects of n-back working memory training in interpreting students: A behavioural and optical brain imaging study | |
dc.title.alternative | Sözlü çeviri öğrencilerine verilen n-geri işleyen bellek eğitiminin aktarım ve devamlılık etkisi: davranışsal ve optik beyin görüntüleme çalışması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-04 | |
dc.contributor.department | Bilişsel Bilim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10213111 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 521579 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |