3D yazıcı kalem teknolojisinin geometri derslerinde kullanımının etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Türkdoğan, Ali | |
dc.contributor.author | Çopur, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223380 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin uzamsal akıl yürütmekte ve kavramları keşfetmekte sorunlaryaşadıkları birçok çalışmayla ortaya konulmuştur. Bilindiği gibi Milli Eğitim Bakanlığıdaha kavramsal etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak ve yaşanan bu gibi sıkıntılarıgidermek için, öğrenci merkezli yaklaşımı benimsemiştir. Öğrenci merkezli eğitimdemateryallerin kullanımına büyük önem atfedilmektedir. Bu çalışma 3D yazıcı kalemleuyumlu olarak tasarlanmış çalışma yapraklarının öğretimdeki etkililiğini incelemekamacıyla yürütülmüştür. Materyallerin etkililiğini ortaya çıkarabilmek için özel durumçalışması yönteminden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler; gözlem, klinik mülakat,materyallerin öğretimde kullanımı, yarı yapılandırılmış mülakat ve görüş formuteknikleriyle elde edilmiştir. Bu veriler betimsel analize tabi tutulmuştur.Araştırmada 10.sınıfta öğretim görmekte olan 12 öğrenci yer almıştır. Sınıf içiuygulamada öğrencilere, katı cisimler konusu için, 3D yazıcı kalem ve 3D yazıcı kalemleuyumlu hazırlanmış iki çalışma yaprağı uygulanmıştır. Etkinlik sonrasında görüşlerinialmak için öğrencilere 5' li Likert tipi öğrenci görüş formu uygulanmıştır. Bu 12öğrencinin matematik öğretmenine 5' li Likert tipi akademisyen/öğretmen görüş formuuygulanmış ve yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 2 akademisyenve 5 yüksek lisans yapmakta olan matematik öğretmenine yarı yapılandırılmış grupmülakatı ve 5' li Likert tipi akademisyen/öğretmen görüş formu uygulaması yapılmıştır.Bu öğretmenler dışında 9 matematik öğretmenine daha 5' li Likert tipiakademisyen/öğretmen görüş formu uygulanmıştır. Böylece toplam 17akademisyenin/matematik öğretmeninin materyallerle ilgili görüşü alınmıştır.Araştırmanın sonucunda, 3D yazıcı kalemle uyumlu çalışma yapraklarının eğitimöğretimde kullanımının olumlu yönde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmayapraklarının ve 3D yazıcı kalemle oluşturulan materyallerin, öğrencilerin konuyukeşfetmesini ve kavramasını sağladığı görülmüştür. 3D yazıcı kalemin, geometri konularıbaşta olmak üzere, matematik konularının öğretiminde kullanılması önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: 3D Yazıcı Kalem, Çalışma Yaprağı, Somut Materyal Kullanımı,Uzamsal Akıl Yürütme, Katı Cisimler, Yapılandırmacı Öğrenmede 5E Modeli | |
dc.description.abstract | Many studies have revealed that students have problems in spatial reasoning anddiscovering concepts. As is known, Milli Eğitim Bakanlığı has adopted a student-centeredapproach to provide more conceptual, effective and permanent learning and to addresssuch problems. Great emphasis is placed on the use of materials in teaching in studentcentered education. This study was carried out to examine the effectiveness of theworksheets designed in accordance with the 3D printer pen. Case study method were usedto reveal the effectiveness of the materials. Acquired datas gathered with; observation,clinical interview, use of materials in class, semi-structured interview and opinion formtechniques. These data were subjected to descriptive analysis.In the research there were 12 students in Grade 10th. In the classroom application,two worksheets which are compatible with 3D printer pen prepared on solid objects andlearning sheet on solid objects were applied to the students. A 5-point Likert-type opinionform was applied to the students to get their opinions after the event. A 5-point Likerttype opinion form and semi-structured interview were applied to the 12 mathematicsteachers. In addition, a semi-structured group interview and a 5-point Likert-type opinionform were applied to 2 academicians and 5 mathematics teachers. In addition to theseteachers, the opinion form was applied to 9 mathematics teachers too. Thus, a total of 17academicians/mathematics teachers were consulted about the materials.As a result of the research, it has been found that the use of worksheets compatiblewith 3D printer pen in education was positively effective. It is seen that the worksheetsand the materials created with the 3D printer pen enable the students to discover andunderstand the subject. It is recommended to use the 3D printer pen in mathematicsteaching, especially in geometry.Keywords: 3D Printer Pen, Worksheet, Using Concrete Material, Spatial Reasoning,Solid Objects, 5E Model in Constructivist Learning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 3D yazıcı kalem teknolojisinin geometri derslerinde kullanımının etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effectiveness of 3D printer pen technology in geometry lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-11 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10190626 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549658 | |
dc.description.pages | 341 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |