Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Mustafa Hilmi
dc.contributor.authorŞen, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:04:30Z
dc.date.available2020-12-10T09:04:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223343
dc.description.abstractBu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerinde okutulmakta olan bağlama dersinde, öğrencilerin karşılaştıkları problemler tespit edilerek, bu problemlere ilişkin öneriler sunmak amacıyla hazırlanmıştır.Araştırma, durum tespitine yönelik tarama modelini esas alan betimsel bir araştırma olup, kaynak tarama ve anket uygulama yöntemleriyle hazırlanmıştır. Anketlerle ulaşılan veriler frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüştür. Araştırmanın evrenini, Güzel Sanatlar Liselerinde bağlama eğitimi veren müzik bölümü öğretmenleri, örneklemini ise Türkiye'nin farklı yerlerinden seçilen Güzel Sanatlar Liselerinde görevli 12 farklı bağlama öğretmeni oluşturmaktadır.Bu çalışmada, Güzel Sanatlar Liseleri bağlama öğrencilerinin, müziksel, fiziksel, kişisel niteliklerinin önemi, bağlama öğrencilerinde bulunması gereken ilk öğrenme basamaklarının önemi, bağlama dersinin işleyişindeki etkenlerin önemi, bağlama öğretmeninin uygulayacağı ve bağlama öğrencilerinin izleyeceği çalışma yöntemleri tespit edilip, bağlama öğrencilerinin karşılaştığı problemlere çözüm önerileri geliştirilmiştir.Güzel Sanatlar Liselerinde bağlama öğrencileri için ton ve tonlama (entonasyon) kavramının, fiziğe uygun bir bağlama seçiminin, çalgı toplulukları dersinin bağlama eğitimine katkısının, bağlama öğrencilerinin eseri bölümlere ayırarak çalışmasının önemli olduğu ve bağlama dersine ayrılan ders saati sayısının yetersiz olduğu sonuçlarına varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Güzel Sanatlar Lisesi, Bağlama, Bağlama Eğitimi
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to find the problems which are experienced in Bağlama lectures for the students of Fine Arts High Schools, are defined and offering suggestions for these difficulties.The study is based on scanning for status determination and it is a descriptive research, are prepared by the method of literature review and carry out a poll. Data of the Poll was converted to Frequency and percentage spreadsheet.The research population are 12 music teachers who teach Bağlama in Fine Art High School Department of Music and their exemplification are elected varied regions in Turkey, a total of twelve teachers.In this study, the importance of musical, physical and personal qualities of Bağlama students of Fine Arts High Schools, the importance of first learning step of Bağlama students, the importance of factors of studying the lectures, the methods followed by the students of Bağlama students are detected and it is developed solutions all the problems of Bağlama students.The concept that tone and intonations for suitable bağlama to the students physicals and conurbations to the musical ensembles for bağlama lectures and importance of palying bağlama with dividing parts of the piece and the hours of lessons for baglama are insufficient in Bağlama Lectures For The Students Of Fine Arts High Schools.Keywords: Fine Arts High Schools, Bağlama, Bağlama Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar liselerinde bağlama eğitimi ve öğretiminde karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeSolution offers for experienced in bağlama lectures for the students of fine arts high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-21
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmBağlama (Müzik aleti)
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.identifier.yokid10235214
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543719
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess