Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Seval
dc.contributor.authorÇakan, Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T09:04:29Z
dc.date.available2020-12-10T09:04:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223342
dc.description.abstractAraştırma, Sivas il sınırları içinde bulunan bir devlet lisesinin 12. sınıfında öğrenim gören, merkezi sınav ile yerleşmiş ve modelleme problemlerinde geçen ilgili konuları daha önceden görmüş 16'sı kız, 10'u erkek olmak üzere toplam 26 öğrenci ve bu öğrencilerin matematik öğretmenleri ile yürütülmüştür. Çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin matematiksel modelleme problemlerine ilişkin çözüm yaklaşımlarının matematik öğretmenleri tarafından değerlendirilerek öğrencilerin ve öğretmenin matematiksel modelleme üzerine bakış açılarının ve yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma, deseni ise doğasına uygun olan `özel durum çalışması` olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda sınıf içi yapılan uygulamalar gözlemlenmiş, öğrenciler ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmış, ilgili dokümanlar incelenmiştir. Öğrenciler gerçek hayat problemlerinin çözümünde birçok farklı çözüm yaklaşımı kullanmışlardır. Bu çözüm yaklaşımlarıyla öğrencilerin matematiksel modelleme etkinliklerinin çözümünde cebirsel, şekilsel, grafiksel, tablosal gösterimlerinden ve sözel olarak yaklaşımlardan faydalanarak çözüm yolları geliştirdikleri ve anladıklarını bu gösterimlerle anlamlandırdıkları görülmüştür. Matematiksel modelleme uygulaması sonunda öğrencilerin matematiksel bir model oluşturmaktan daha çok sözel olarak tahmin yürütme yoluna gittikleri anlaşılmıştır. Öğrenciler uygulanan matematiksel modelleme problemlerinin kesin bir çözümü olmadığından bir çok varsayımı içinde bulunduran, üst düzey düşünme gerektiren mantık soruları olarak tanımlamışlardır. Öğrenciler matematiksel modelleme problemlerini daha çok mantıksal sorular ve günlük hayatla ilişkili sorular olarak tanımlamışlardır. Anahtar Kelimeler: Matematiksel modelleme, Gerçek Hayat Problemi, Matematiksel Modelleme Etkinlikleri
dc.description.abstractThe research was conducted with mathematics teachers of 26 students (16 female, 10 male) who had previously studied the 12th grade of a state high school in Sivas province and who had previously been involved in modeling problems. The aim of this study was to find out teachers' evaluatios of students' solution approaches to some modeling questions asked, and also to examine indirectly the perspectives, perceptions and competencies of teachers about modeling. The method of the research is determined as qualitative research and its design is determined as `special case study`. In this context, in-class practices were observed, interviews were made with students and teachers and related documents were examined. Students have used many different solution approaches to solve real life problems. With these solution approaches, it was seen that the students developed and understood the solution paths by using the algebraic, formal, graphical, tabular representations and verbal approaches in solving the mathematical modeling activities. At the end of mathematical modeling, it was understood that the students were more likely to make a verbal prediction than to create a mathematical model. Since students do not have a definite solution of mathematical modeling problems, they have defined it as logic questions that includes many assumptions and require high level thinking. The students mostly defined mathematical modeling problems as logical questions and questions related to everyday life.Key Words: Mathematical modeling, Real life problem, Mathematical modeling activitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin matematiksel modelleme problemlerine ilişkin çözüm yaklaşımlarının matematik öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeMathematics teachers' evaluation of secondary school students' approaches with regard to the solutions of mathematical modeling problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-12
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical modelling
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher evaluation
dc.identifier.yokid10248821
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550300
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess