dc.contributor.advisor | Yılmaz, Hikmet | |
dc.contributor.author | Fidan, Zeliha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223322 | |
dc.description.abstract | Kelime hazinesi, kelime serveti, kelime dağarcığı, sözcük varlığı gibi birçok farklı terimlerle karşılanan ancak bu kullanımlardan daha geniş bir kavram alanına sahip olan söz varlığı denince, yalnızca o dilin sözcüklerini değil, atasözlerin, deyimlerin, kalıplaşmış sözlerin, ikilemelerin, terimlerin ve çeşitli anlatım kalıplarının oluşturduğu bütünü anlıyoruz.Söz varlığı ve söz varlığının unsurları olarak adlandırılan atasözleri, deyimler, ikilemeler ve diğer unsurlar, çocuk edebiyatı ürünlerinin meydana getirilmesinde ve çocuğun gelişiminde büyük bir yer teşkil eder. Bu nedenle çocuklar için eserler kaleme alan yazarların ürünlerinin, çocukların söz varlığını geliştirmedeki rolünü ne derece temsil ettiği ortaya konulmalıdır.Bu çalışmada, çocuk edebiyatına verdiği eserlerle önemli katkılar sağlayan Cahit Uçuk'un, `Türk İkizleri` ve `Gümüş Kanat` çocuk romanlarında kullandığı söz varlığı ögeleri (atasözü, deyim, ikilemeler, kalıplaşmış sözler, terimler, argo) incelenecektir. Böylece Cahit Uçuk'un bir yazar olarak Türkçedeki söz varlıklarından hangi unsurları, ne şekilde, ne sıklıkta kullandığını tespit ederek, çocuk edebiyatı alanına yaptığı katkıyı ortaya çıkarmaya ve bu doğrultuda yapılan çalışmalara katkıda bulunmaya çalıştık.Anahtar Sözcükler: Söz Varlığı, Çocuk Edebiyatı, Cahit Uçuk, Türk İkizleri, Gümüş Kanat. | |
dc.description.abstract | When we say the word vocabulary in which is met with the usage of vocabulary, vocabulary wealth, precence of vocabulary, but a wider concept than these uses, we understand not only the words of that language, but also the whole of idioms, stereotypes, proverbs, dilemmas, terms and various narrative patterns.Vocabulary and vocabulary, which are sub-divisions of vocabulary, idioms, proverbs and other factors in the formation of children's literature products and represents a major part in a child's development. For this reason, the effects of essential works such as children's novel, story, fairy tale, theater on the development of vocabulary should be examined.In this study, his usage of vocabulary elements (proverbs, idioms, doublings, repeated phrases, terms, slang) in children's novel such as `Türk İkizleri` ve `Gümüş Kanat` by Cahir Uçuk who makes an important contribution to the work given to children's literature will be examined. By this way, we try to find out his contribution to the field on children's literature by determining which elements of Turkish vocabulary, how, and how often they are used by Cahit Uçuk as a writer and contribute to the works done on this subject.Key Words: Vocabulary, Children's Literature, Cahit Uçuk, Türk İkizleri, Gümüş Kanat. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cahit Uçuk`un `Türk İkizleri` ve `Gümüş Kanat` çocuk romanlarının söz varlığı açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of Cahit Uçuk's `Türk Ikizleri` and `Gümüş Kanat` children's novels in terms of vocabulary | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-25 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Uçuk, Cahit | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Linguistics | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 10242793 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553603 | |
dc.description.pages | 240 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |