dc.contributor.advisor | Topcu, İhsan | |
dc.contributor.author | Dilci, Mehmetali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:22Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223298 | |
dc.description.abstract | Günümüz toplumu, küreselleşmenin yoğun etkisine maruz kalmaktadır. Bu etki olumlu ve olumsuz yönde kendini gösterebilmektedir. Yaşam alanına sirayet eden her türlü değişim ve etkileşim biçimi mutlaka eğitim ortamına da yansımaktadır. Eğitim tarihi süreç içerisinde dönüşümü ve değişimi hızla yaşayan bir sistemdir. Bu yönüyle toplumsal gelişmenin lokomotifi olan eğitim, kendi yaşam iklimine göre verimlilik ortaya koyan, kimi zaman tartışmaların odağında yer alan bir karakteristik özellik taşır. Bu bağlamda iç ve dış müşteri memnuniyeti ekseninde faaliyet gösteren eğitim örgütleri varlığını bir yerde iletişim üzerine inşa eder. Yatay ve dikey her türlü iletişim ve etkileşimin yaşandığı eğitimsel iklimin en önemli argümanı ise sevgidir. Sevgi bir duygu çeşitliliğidir. Duyguların insan üzerinde etki derecesi kişilik ve karakter özelliğine göre değişir. Daha ziyade kültür bileşeninde oluşan bu durumun, nasıl bu kadar güçlü bir etki yarattığı tartışma konusudur. Sevgi, yaşama açılan kapının anahtarıdır. Sevgiden yoksun insanlar iletişime kapalı, bir takım iç sorunların adayıdır. Sevgi yaşama yön vermenin yanı sıra, yaşamın niteliğini de etkileyen bir unsurdur. İnsanların birçoğu yaşamlarını diğer insanlarla yakın ilişki kurarak geçirirler. Birey doğduğu andan itibaren durmaksızın devam eden bir sosyalleşme sürecinin içine girer. Sosyalleşme insanı sosyal sistemin üyesi haline getiren bir süreçtir ve bu süreç ömür boyu süren bir öğrenmeyi kapsar. Bu çalışma okul örgütlerinde sürdürülmekte olan değer odaklı paylaşımın önemli bir parçası olan sevgi ve beş sevgi dilinin kullanımına ilişkin öğretmen ve yöneticilerin görüşlerini araştırmayı hedeflemiştir. Bu kapsamda beş sevgi dili olarak nitelenen: `Onay sözleri, nitelikli zaman, armağan alıp verme, hizmet davranışları ve fiziksel temas` olarak adlandırılmaktadır. Araştırmanın amacı: Eğitim ortamında var olan beş sevgi dilinin kullanımı, bunun öğrencilere ve çalışanlara yansıması özelinden okul geneline yansıyan kültüre dönüştürülmesi, okul paydaşları arasında sevgi dilinin kullanımına ilişkin farkındalık sağlamak olarak hedeflenmiştir. `Okul ortamında beş sevgi dilinin kullanımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri nelerdir?` sorusu problem cümlesi olarak belirlenmiştir. Araştırma nitel bir durum çalışmasıdır. Durum çalışmalarında genellikle birden fazla veri toplama yöntemi işe koşulmakta, bu şekilde zengin ve birbirini teyit edebilecek veri çeşitliliğine ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada durumlar birbirinden farklı olduğu için sonuçların genellemesi söz konusu olmamış, bu nedenle de örneklem ve evren genellemesi yapılamamıştır. Araştırma için 2017-2018 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan öğretmen ve yöneticiler maksimum çeşitlilik örneklem yöntemiyle belirlenmiş ve çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmada yarı yapılandırılmış soru kullanılmış; içerik analizi, çözümleme ve frekans analizi şeklinde yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına yansıyan verilere bakıldığında; okullarda kısmen de olsa sevgi dilinin kullanıldığı, daha çok `onay sözleri` şeklinde kullanımın olduğu yönünde görüşlere ulaşılırken sevgi dilinin yaşayan bir değer olarak okul örgütlerinde içselleştirilmesi gibi öneriler sıralanmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, Motivasyon, İletişim, Beş Sevgi Dili | |
dc.description.abstract | Today's society is exposed to the intense impact of globalization. This effect can be seen in a positive and negative way. All kinds of changes and interactions that affect the living space are necessarily reflected in the educational environment.The history of education is a system that is rapidly experiencing transformation and change in the process. In this respect, education, which is the locomotive of social development, has a characteristic feature that shows productivity in relation to its own climate of life and is sometimes at the center of the discussions. In this context, educational organizations operating on the axis of internal and external customer satisfaction build their existence on communication in one place. The most important argument of the educational climate where all kinds of horizontal and vertical communication and interaction is experienced is love. Love is a variety of emotions. The degree of influence of emotions on human varies according to personality and character traits. Rather, it is controversial how this situation in the cultural component has such a strong impact. Love is the key to the door to life. People deprived of love are closed to communication, candidates for a number of internal problems. In addition to directing life, love is an element affecting the quality of life.Many people spend their lives in close relationships with other people. From the moment of birth, the individual enters into a continuous socialization process. Socialization is a process that makes man a member of the social system, which involves lifelong learning. This study aimed to investigate the views of teachers and administrators about the use of the five languages of love and love, which is an important part of the value-oriented sharing in school organizations. In this context, five languages of love is defined as; `Promises of approval are called qualified time, giving and receiving gifts, service behaviors and physical contact`. Purpose of the study: The aim of the study was to raise awareness of the use of the language of love among school stakeholders, using the five languages of love existing in the educational environment and transforming this into a culture that is reflected throughout the school. The question 'What are the opinions of administrators and teachers about the use of five languages of love in the school setting? was determined as a problem sentence. The study is a qualitative case study. In the case studies, more than one data collection method is usually applied and thus, a rich and confirmable data variety is tried to be reached. In this study, the generalization of the results was not in question because the situations were different from each other, so the sample and universe generalization could not be made. For the research, teachers and administrators working in the 2017-2018 academic year constitute the study group determined by maximum sampling method. In the research, semi-structured question was used and it was interpreted as content analysis, analysis and frequency analysis.Looking at the data reflected in the research results; While some opinions were reached that the language of love was used in schools in some ways, it was mostly used in the form of `affirmation words, and suggestions such as internalizing the language of love in school organizations as a living value were listed.Key Words: School Administrator, Motivation, Communication, Five Love Language. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde beş sevgi dilinin kullanımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Manager and teacher opinions on the use of five languages of love in education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-10 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10287283 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 591074 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |