Ortaokul öğrencilerinin dijital bağımlılığı ile dinlemeye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ersoy, Mustafa | |
dc.contributor.author | Baltan, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:16Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-10-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223274 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin dijital bağımlılıklarıyla dinlemeye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek olup araştırmada ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel desende gerçekleştirilmiş bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Sivas ilindeki ortaokul öğrencileri oluşturmakta olup örneklemi ise 6 ortaokuldaki 5.6.7. ve 8.sınıflarda öğrenim gören 483 öğrenciden meydana gelmektedir. Öğrencilerin dijital bağımlılıkları ile cinsiyetleri ve aile gelir durumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin en çok kullandıkları teknolojik ürün, teknolojik ürün kullanma süresi ve teknolojik ürünü kullanma amacına göre dinlemeye yönelik tutumları ve dijital bağımlılıkları arasında da anlamlı bir ilişki görülmüştür. Öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf seviyesi bakımından dijital bağımlılık düzeyi ve alt boyutları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Öğrencilerin anne ve babalarının çalışma durumları bakımından dijital bağımlılık düzeyleri ve alt boyutları ile dinlemeye yönelik tutum düzeyleri ve alt boyutları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Öğrencilerin anne ve babalarının öğrenim durumları bakımından dijital bağımlılık düzeyi ve alt boyutları ile dinlemeye yönelik tutum düzeyi ve alt boyutları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Öğrencilerin anne-babalarının birlikte yaşama durumları bakımından dijital bağımlılık düzeyi ve alt boyutları ile dinlemeye yönelik tutum düzeyi ve alt boyutları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Araştırma sonucuna göre öğrencilere ve ailelerine öncelikle teknoloji okuryazarlık bilgisi kazandırılması, öğretmenlerin dinleme becerisinin öneminin, geliştirilebilirliğinin farkında olması ve çalışmalarını bu doğrultuda düzenlemeleri önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to examine the relationship between secondary school students' digital addiction and their attitudes towards listening, and relational scanning models were used in the study. The study is a research that conducted in correlational design, one of the quantitative research methods. The population of the study is constituted middle school students in Sivas, and as for the sample of the study is composed of 483 students that has been studying in 5th, 6th, 7th and 8th grades in six secondary schools. In the study, a significant relationship was found between the gender and family income of students and their digital addiction. In addition, a significant relationship was observed between the technological products students use the most, the duration of the technological product of they, their attitudes towards listening according to the purpose of using the technological product, and their digital addiction. It seems that there is no significant difference between the level of digital addiction and its lower dimensions in terms of the level of class in which students has been study. It seems that there is no significant difference between the levels of digital addiction and their sub-dimensions in terms of the working status of the parents of students and their attitude towards listening and their sub-dimensions. It seems that there is no significant difference between the levels of digital addiction and their sub-dimensions in terms of the living together status of the parents of students and their attitude towards listening and their sub-dimensions. According to the results of the research, it was suggested that students and their families should first gain knowledge of technology literacy, that teachers should be aware of the importance and development of listening skills, and that they should organize their work in this direction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin dijital bağımlılığı ile dinlemeye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examining of relationship between secondary school students' digital addiction and their attitudes towards listening | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-20 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technological dependence | |
dc.subject.ytm | Critical listening/monitoring | |
dc.identifier.yokid | 10329753 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 642045 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |