dc.contributor.advisor | Gül, Osman Kubilay | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ahmet Turan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:12Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223260 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar ilkokul ve ortaokul seviyesinde yayımlanan Sosyal Bilgiler öğretim programları amaç, içerik, eğitim durumu gibi açılardan incelenmiştir.Çalışma, genel olarak Türkiye'de askeri darbelerin başladığı 1960 yılı öncesi ve sonrasındaki Sosyal Bilgiler eğitim programları temel alınarak hazırlanmış olup sırasıyla 27 Mayıs 1960 darbesi, 12 Mart 1971 Muhtırası, 12 Eylül 1980 Darbesi, 28 Şubat 1997 Muhtırası ve 15 Temmuz 2016 darbe girişimi sonrasında yayımlanan Sosyal Bilgiler programlarında ne gibi değişiklikler yapıldığı sorusuna yanıt aranmıştır.Araştırma 5 bölümden oluşmaktadır. I. Bölüm `Giriş`te çalışmanın konusu, amacı, önemi, yöntemi, problemi, sınırlılıkları ve temel kavramları açıklanmıştır. II. Bölümde `Eğitim Programı ve Sosyal Bilgiler Kavramı` başlığı altında Sosyal Bilgilerin tanımı, amaçları, Sosyal Bilgiler eğitiminin dünyada ve özellikle ülkemizde tarihsel gelişimi anlatılmıştır. III. Bölüm `Türkiye Cumhuriyeti'nde 1960 Yılına Kadar Uygulanan Sosyal Bilgiler Eğitim Programları` adında olup 1924-1960 arasındaki Sosyal Bilgiler eğitim programları, amaçlar, içerik, öğretme ve öğrenme süreçleri ile ölçme ve değerlendirme aşamaları çerçevesinde incelenmiştir. `Darbeler ve Darbe Girişimleri Sonrası Sosyal Bilgiler Eğitim Programlarında Meydana Gelen Değişiklikler` adındaki IV. Bölümde 27 Mayıs 1960 ve 12 Eylül 1980 darbeleri ile 12 Mart 1971 ve 28 Şubat 1997 muhtıraları ve son olarak 15 Temmuz 2016 darbe girişimi sonrası uygulanan Sosyal Bilgiler programlarında ne gibi değişiklikler olduğu incelenmiştir. V. bölüm olan `Sonuç ve Öneriler` başlığı altında ise elde edilen sonuçlar değerlendirilerek darbe ve darbe girişimlerinin Sosyal Bilgiler öğretim programlarına etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışma sonucunda darbe, muhtıra ve 2016 darbe girişimi sonrası hayata geçen Sosyal Bilgiler eğitim programlarının özellikle milliyetçi yönlerinin arttığı gözlenmiştir.Anahtar KelimelerSosyal Bilgiler, Darbe, Muhtıra, Darbe Girişimi, Eğitim Programı | |
dc.description.abstract | In this study called as `The Effect of Coup and Coups Attempts on Social Studies Education Programs` , Social Studies education programs at the level of primary and middle school published since the proclamation of the Republic until today, were analyzed in terms of objective , content and educational background.This study, in general, was structured on the basis of Social Studies education programs applied before and after the year 1960 when the army coups began in our country. While Social Studies education programs before the 1960 coup are generally discussed, the question for what reason and what kind of changes done especially in the Social Studies programs published after 27 May 1960 Army Coup, 12 March 1971 Army Memorial, 12 September 1980 Army Coup, 28 February 1997 Memorial and 15 July 2016 coup attempt was tried to be answered.This research consists of 5 parts. In the Part I `Introduction`, the topic, objective, importance, method, limitations and basic concepts of the study were described. In the Part II, under the title of `Social Studies Concept and Definition`, the definition, objectives and the historical development of Social Studies education in the world and especially in our counrty were explained. Part III is called as ` Social Studies Education Programs applied in The Republic of Turkey` and Social Studies education programs between 1924-1960 were examined within the framework of objectives and topic titles. In the Part IV called as `Changes in Social Studies Education Program after Coups and Coup Attempts`, the ideological changes in the Social Studies programs prepared after 27 May 1960, 12 March 1971, 12 September 1980, 28 February 1987 coups and memorials and also 15 July 2016 coup attempt are examined. In the Part V under the title of `Result and Recommendations`, the results are evaluated and the effect of coup attempts on Social Studies Education Program was tried to be revealed.As a result of the study, it was observed that especially the nationalist aspects of Social Studies education programs, which were implemented after the coup, memorandum and the 2016 coup attempt.Key WordsSocial Studies, Coup, Memorandum, Coup Attempt, Education Program | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Darbe ve darbe girişimlerinin sosyal bilgiler eğitim programlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of coup and coup attempts on social studies education programs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10216542 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 641542 | |
dc.description.pages | 251 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |