Kavramsal değişimi sağlayan materyallerle destekli 5E Öğrenme Modelinin fen akademik başarısına etkisi: Isı ve sıcaklık konusu örneği
dc.contributor.advisor | Güngör Seyhan, Hatice | |
dc.contributor.author | İşcan, Yilmaz Vahit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:06Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223233 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada kavramsal değişim metinleri destekli ve ilgili rehber materyallerle zenginleştirilmiş 5E öğrenme modelinin kavram yanılgılarının giderilmesindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi esas alınmıştır. Araştırma deney ve kontrol gruplu ön test – son test yarı deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 42 öğrenciden oluşan 5.sınıf öğrencileri oluşurmuştur.Uygulamalar öncesinde deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin ısı ve sıcaklık konusundaki akademik başarı seviyelerini belirlemek amacıyla kullanılan Isı ve Sıcaklık Başarı Testi (ISBT) ön test sonuçları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ISBT son test sonuçları arasında ise deney grubu lehine anlamlı fark elde edilmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen sonuçlardan, 5.sınıf ısı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim metinleri destekli ve ilgili rehber materyallerle zenginleştirilmiş 5E öğrenme modelinin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to examine the effect of the 5E learning model supported by conceptual change texts and enriched with relevant guide materials on overcoming misconceptions.This study is based on quantitative research method. The research was conducted according to the pre-test and post-test quasi-experimental design with experimental and control groups. The study group of the research consists of 5th grade students, consisting of 42 students.Before the applications, there was no significant difference between the `Heat and Temperature Achievement Test` (HTAT) pre-test results, which were used to determine the academic achievement levels of students in the experimental and control groups about heat and temperature. There was a significant difference in favor of the experimental group between HTAT post-test results of the experimental and control group students.From the results obtained within the scope of the study, it was concluded that the teaching model supported by conceptual change texts and enriched with relevant guide materials was effective in eliminating misconceptions about 5th grade heat and temperature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kavramsal değişimi sağlayan materyallerle destekli 5E Öğrenme Modelinin fen akademik başarısına etkisi: Isı ve sıcaklık konusu örneği | |
dc.title.alternative | The effect of 5E Learning Model supported by materials that ensure conceptual change on academic achievement in science: Example of heat and temperature | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-23 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10249736 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 646851 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |