Keşan`da klarnet icra kültürü ve informal öğrenme pratikleri
dc.contributor.advisor | Erol, Türker | |
dc.contributor.author | Özbaltaci, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:04Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223227 | |
dc.description.abstract | Klarnetin yaygın olarak icra edildiği bilinen belirli bölgeler bizim evrenimizi daha iyi yansıtacağından Keşan yöresi araştırma konusu seçilerek bölgenin klarnet kültürü aydınlatılmak istenmiştir. Yapılan görüşme ve araştırmaların sonucunda elde edinilen bilgilerin, Türkiye'deki klarnet icracılığına katkı sağlaması amaçlanmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda konu ile ilgili var olan kaynak ve araştırmalar incelenmiştir. Nitel yöntem veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak, bu form ulaşılabilen bir ulusal, üç mahalli klarnet icracısına yönlendirilmiş, görüşme sonucu ulaşılan veriler tablolarla gösterilmiştir.Bu çalışmanın özellikle Trakya yöresinde klarnet çalgısı ile ilgilenen bireylerin klarnete bakış açılarının incelenmesi ve daha sonra bu konuda yapılacak çalışmalara ışık tutması amaçlanmıştır.Keşan yöresindeki müzisyenlerin çoğunun göçmenlerden oluştuğu bilinmektedir. Bu gruplar geldikleri yerlerden kültürleriyle beraber gelmişlerdir. Kültürlerinde var olan klarnet geleneğini de yerleştikleri yerlere götürüp, bu geleneğin yaygınlaşmasını sağlayarak yörenin müzik kültürünün zenginleşmesine katkıda bulunmuşlardır. Keşan'daki klarnet icracılarının çoğu zurna kökenlidir. Yöre müziğinde ince saz topluluğunun yer almasıyla zurna yavaş yavaş yörede eski önemini yitirmeye başlamıştır. Klarnetin zurnaya kıyasla daha çeşitli etkinliklerde kullanılabilmesi ve yöredeki müzisyenlere daha fazla kazanç sağlaması zurnanın yerini klarnete bırakmasında etkili olmuştur. Keşan'da klarnet icracılarının klarnete ilgi duyup, klarnet icracılığını meslek olarak devam ettirmelerinde ailelerinin büyük rol oynadığı, yörede klarnet eğitiminin informal bir şekilde aile ve çevre tarafından meşk yöntemiyle verildiği tespit edilmiştir. Klarnet Keşan'da önemli bir yere sahip olmakla birlikte yöreye özgü bir tavırla icra edilmektedir. | |
dc.description.abstract | Since certain known regions where clarinet is widely performed will reflect our universe better, Keşan region was chosen as a research subject and clarinet culture of the region was wanted to be enlightened. It was aimed that the information obtanied as a result of interviews and researches contributes to the clarinet execution in Turkey.In the study, qualitative research method was used. In this regard, existing resources and researches on the subject were reviewed. A semi-structured interview form from qualitative method data collection tools was prepared and this form was led to an accessible national clarinet performer and three local clarinet performers. The data from the results of the interviews has been shown with tables. And the relavant (fit for purpose) data has been reached. The aim of this study is to examine the clarinet perspectives of individuals interested in clarinet especially in Thrace region and to shed light on the studies to be done on this subject.It is known that most of the musicians in Kesan region are immigrants. These groups came with the culture of the place where they came from. They also brought the clarinet tradition in their culture to the places they settled and contributed to the enrichment of the local music culture by making this tradition widespread. Most of the clarinet performers in Kesan are of zurna origin. Zurna gradually started to lose its former importance in the region with the presence of a thin reed group in the local music. The fact that the clarinet can be used in various activities compared to zurna and that the clarinet provides more earnings for the local musicians has been effective in giving the place of zurna to clarinet. In Kesan, it was determined that the families played a great role in clarinet performers' interest in clarinet and continuing clarinet performance as a profession, and clarinet training was given informally by family and environment in the region. Beside Clarinet has an important place in Keşan, it is performed with a local attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Keşan`da klarnet icra kültürü ve informal öğrenme pratikleri | |
dc.title.alternative | Clari̇net performance culture and informal learni̇ng practi̇ces i̇n Keşan | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-18 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Clarinet | |
dc.subject.ytm | Informal education | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Music culture | |
dc.subject.ytm | Edirne-Keşan | |
dc.identifier.yokid | 10241055 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606527 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |