Show simple item record

dc.contributor.advisorKayar, Mahmut
dc.contributor.authorBulur, Öykü Ceren
dc.date.accessioned2020-12-10T09:00:57Z
dc.date.available2020-12-10T09:00:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222838
dc.description.abstractYoğun bir rekabetin yaşandığı hazır giyim sektöründe uygun tedarikçi seçimi önemli bir karar problemidir. Tedarikçi seçiminde birçok kriterin bulunması seçimi daha da zorlaştırmaktadır. Mevcut alternatifler arasından en uygun alternatifleri belirlemek karar vericiler açısından oldukça zor bir durumdur. Karar verme durumunda çok kriterli karar verme yöntemlerinden yararlanmak karar vericilerin doğru kararlar vermesine yardımcı olmaktadır. Tedarikçi seçiminde doğru karar verilmezse ciddi kayıplar ortaya çıkabilmektedir.Bu çalışmanın amacı, çok kriterli karar verme yöntemleri ile bir hazır giyim firmasının tedarikçi seçim problemini çözmektir. Çalışma kapsamında, tedarikçi seçimi için çok kriterli karar verme yöntemlerinden İdeal Çözüme Benzerliğe Göre Tercih Sıralama Yöntemi (Techniques for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) ve Analitik Hiyerarşi Prosesi (Analytic Hierarchy Process) yöntemleri kullanılmıştır. Kriterlerin belirlenmesinde literatür araştırması ve ilgili tekstil firmasının 2 ayrı departman yöneticisinin görüşlerine başvurulmuştur. Yapılan çalışmalar sonucunda 2 ayrı karar verme yöntemi ile en iyi tedarikçi seçimi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar yorumlanarak birbirleriyle kıyaslanmıştır.
dc.description.abstractChoosing suitable suppliers in the garment sector, where there is intense competition, is an important decision problem. Selection of many criteria in supplier selection makes the selection more difficult. Determining the most suitable alternatives among the available alternatives is a very difficult situation for decision makers. In decision-making, the use of multi-criteria decision-making methods helps decision-makers to make the right decisions. If the correct decision is not made in the choice of supplier, serious losses may occur.The aim of this study is to solve the supplier selection problem of a textile company with multi-criteria decision-making methods. Within the scope of the study, `Techniques for Order Preference by Similarity to Ideal Solution` and `Analytic Hierarchy Process` methods of multi-criteria decision-making methods were used for supplier selection. In order to determine the criteria, literature survey and opinions of 2 different department managers of the related textile company were consulted.As a result of the studies carried out, the best supplier was chosen by 2 different decision-making methods. The results obtained were interpreted and compared with each other.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleHazır giyim işletmelerinde fason atölye seçiminde çok kriterli karar verme yöntemlerinin uygulanması
dc.title.alternativeApplication of multiple criteria decision-making methods for selection of subcontracting workshop of apparel companies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentTekstil Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10299788
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584910
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineTekstil Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess