Show simple item record

dc.contributor.advisorKepoğlu, Abdurrahman
dc.contributor.authorErdoğan Yüce, Ülküm
dc.date.accessioned2020-12-10T08:56:54Z
dc.date.available2020-12-10T08:56:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222667
dc.description.abstractBu araştırmada lise öğrencilerinin akademik erteleme davranışına sporun etkisi ve bazı değişkenlerin bu durumu farklılaştırıp farklılaştırmadığı incelenmiştir.Araştırmanın evrenini 2014-15 eğitim öğretim yılında Muğla ili ve ilçelerindeki tüm lise öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılamayacağından tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlenen 390 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırmada ölçme aracı olarak Çakıcı (2003) tarafından geliştirilmiş 19 maddelik `Akademik Erteleme Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler istatistik analiz programı kullanılarak, normallik dağılımı şartının sağlandığı durumlarda Bağımsız örneklem t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) normallik dağılımının sağlanamadığı durumlarda (0,05 ve 0,01 önem düzeyinde) Mann-Whitney U testi ve Kruskal –Wallis H teknikleri ile çözümlenmiştir. Korelasyon analizi için Pearson Korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sporun akademik ertelemeye etkisi yoktur. Bulgular cinsiyet değişkenine göre değerlendirildiğinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Diğer değişkenlerden olan lisanslı olarak spor yapma, takım ya da bireysel spor yapma, kulüp ya da okul takımında veya hem kulüp hem de okul takımında lisanslı sporcu olma, spor yapma süresi ile akademik erteleme davranışı ilişkisinde anlamlı bir farklılık yoktur.
dc.description.abstractIn this study it was in vestigated that effect of sport on high school students procrastination behavior and whether some of the variables are differentiated or not.Sample of study consists of 390 high school students by random sampling in the districts and province of Muğla in 2014-2015 academic year.In the study `Academic Procrastination Scale` improved by the Çakıcı (2003) has been used as the measuerment tool and `personel information form` improved by researcher. In the analysis of the gathered data by using computer program; Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis test have been used and Pearson Correlation has been used for correlation analysis.Research results indicated that, sport has no effect on academic procrastination. When the result are eveluated on gender. It was found that there is difference. And also other variables: making sport as a licensed, making the team or individual sport.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleMuğla ilindeki lise öğrencilerinin akademik erteleme davranışına sporun etkisi
dc.title.alternativeEffect of sport on academicprocrastination of high school students in Mugla
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMuğla
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmProcrastination
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10106557
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460095
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess