11 - 13 yaş grubu öğrencilerinde oryantiring eğitiminin uzamsal görselleştirme ve uzamsal kaygıya etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Babayiğit İrez, Gönül | |
dc.contributor.author | Şengör Danacioğlu, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:56:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:56:22Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222619 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 11 - 13 yaş grubu öğrencilerde 8 haftalık oryantiring eğitiminin uzamsal görselleştirme ve uzamsal kaygıya etkisinin araştırılmasıdır. Muğla Merkez İMKB ortaokulunda öğrenim gören 40 öğrenci çalışmaya gönüllü olarak katılmışlardır. Katılımcılar 11-13 yaş gurubu öğrencilerinden rastgele seçilerek deney gurubu (10 kız, 10 erkek) ve kontrol grubu (10 kız, 10 erkek) olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Çalışma kapsamında her iki gruba ön test ve son test olarak Uzamsal Kaygı Ölçeği ve Uzamsal Görselleştirme Testi uygulanmıştır. Deney grubuna 8 hafta boyunca, haftada 3 gün, 2 saat oryantiring eğitimi uygulanmış olup kontrol grubuna hiçbir eğitim verilmemiştir. Son test verileri elde edildikten sonra elde edilen veriler SPSS 16 paket programı ile analiz edilmiştir. Deney ve kontrol grubu ön test, son test değişkenleri arasındaki farkları hesaplamak için non-parametrik testlerden Wilcoxon Sign testi kullanılmıştır ve p değerinin 0,05'ten küçük olması durumunda anlamlı fark kabul edilmiştir.Sonuç olarak, deney grubu ön test ve son test ölçüm sonuçlarına göre uzamsal kaygı ve uzamsal görselleştirme değerlerinde istatiksel olarak anlamlı farka rastlanılmıştır (p<0,05). Kontrol grubunun ön ve son test ölçüm değerlerinde ise istatiksel olarak anlamlı bir farka rastlanmamıştır (p>0.05).Anahtar Kelimeler: Oryantiring, uzamsal kaygı, uzamsal görselleştirme | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of spatial visualization and spatial anxiety on a 8 week orienteering training for students aged 11 - 13 years. For this aim, 40 high school students studying at Mugla Central IMKB participated voluntarily. Participants were randomly selected aged 11-13 years and were divided into two groups: experimental group (10 girls, 10 males) and control group (10 girls, 10 males). Spatial Anxiety and Spatial Visualization Tests were applied for both groups as pre-test and post-test. The training group was participated orienteering training for 8 weeks compromised of 3 days a week for 2 hours and no training was given to the control group. The final test results were analyzed by SPSS 16 packet program. The Wilcoxon Sign test was used for non-parametric tests to calculate the differences between pre-test and post-test variables in the experimental and control groups, and a significant difference was considered when the p value was less than 0.05. As a result, there was a statistically significant difference in spatial anxiety and spatial visualization values according to pre - test and post - test results of the experimental group (p <0,05). There was no statistically significant difference between the pre and posttest values of the control group (p> 0.05).Key words: Orienteering, spatial anxiety, spatial visualization | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 11 - 13 yaş grubu öğrencilerinde oryantiring eğitiminin uzamsal görselleştirme ve uzamsal kaygıya etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The effecy of spatial visualization and spatial anxiety investigation derived from the orienteering traning on 11-13 age students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-21 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Orienteering | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Visualization | |
dc.subject.ytm | Muğla | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10211659 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520727 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |