Show simple item record

dc.contributor.advisorBayansalduz, Mehmet
dc.contributor.authorAydemir, İsa
dc.date.accessioned2020-12-10T08:56:13Z
dc.date.available2020-12-10T08:56:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222594
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı farklı alanlarda öğrenim gören lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmaya Muğla il merkezinde bulunan dört farklı lisede öğrenim gören toplam 400 öğrenci dâhil edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin tespit edilmesinde Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi, akademik başarının ölçütü olarak öğrencilerin genel not ortalama puanları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizleri SPSS veri analiz programında standart sapma, ortalama ve varyans analizleri, farklılıkları belirlemek için ise One Way Anova, Mann Whitney U testi, korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonunda lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin düşük olduğu, kadın öğrencilerle kıyaslandığında erkek öğrencilerin daha yüksek fiziksel aktivite düzeyine sahip oldukları ve söz konusu farklılığın istatistiksel açıdan anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Ayrıca, lisanslı sporcu öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile akademik başarı arasında negatif yönlü ilişki tespit edilmiştir (p<0.05). Türlerine göre liselere ait akademik başarılara bakıldığında, Fen Lisesinin akademik başarısının en yüksek olduğu, fiziksel aktivite düzeylerine bakıldığında ise Anadolu Lisesinin en yüksek fiziksel aktivite düzeyine sahip olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Demografik değişkenler bakımından öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile baba eğitim durumu değişkeni arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Öte yandan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile akademik başarıları arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmasına rağmen, istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak araştırmaya katılanların babalarının eğitim durumu ve cinsiyet değişkenlerinin fiziksel aktivite düzeyi üzerinde önemli birer belirleyici olduğu, diğer demografik değişkenlerin lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerini etkilemediği ve fiziksel aktivite düzeyinin akademik başarının çok önemli bir belirleyicisi olmadığı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Lise Öğrencileri, Fiziksel Aktivite
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between the levels of physical activity and academic achievement of high school students studying in different fields.A total of 400 students from four different high schools in Muğla city center were included in the study. The International Physical Activity Questionnaire was used to determine the physical activity levels of the students participating in the study, and the general grade point average scores of the students were used as the criterion of academic success. Statistical analysis of the data obtained from the study was performed using standard deviation, mean and variance analysis in SPSS data analysis program, and One Way Anova, Mann Whitney U test and correlation analysis to determine the differences.At the end of the study, it was found that the physical activity levels of the high school students were low and that the male students had higher physical activity levels compared to the female students and the difference was statistically significant (p <0.05). In addition, there was a negative correlation between physical activity levels and academic achievement of licensed sports students (p <0.05). According to the academic achievements of high schools according to the types, it was found that the highest academic success of Science High School and the highest physical activity level of Anatolian High School when the physical activity levels were examined (p <0.05). In terms of demographic variables, a statistically significant difference was found between the physical activity levels of the students and the father education status variable (p <0.05). On the other hand, although there was a positive relationship between the students' physical activity levels and academic achievement, it was concluded that there was no statistically significant relationship.In conclusion, it can be said that the educational status and gender variables of the fathers of the participants were important determinants of physical activity level, other demographic variables did not affect the physical activity levels of high school students and the physical activity level was not a very important determinant of academic success.Key Words: Academic Success, High School Students, Physical Activityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFarklı alanlarda öğrenim gören lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between physical activity levels and academic achievements of high school students learning in different areas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmQuestionnaires
dc.identifier.yokid10227987
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538596
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess