Show simple item record

dc.contributor.advisorŞentürk, Halil Evren
dc.contributor.authorGöktaş, Naz
dc.date.accessioned2020-12-10T08:56:08Z
dc.date.available2020-12-10T08:56:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222573
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, spor lisesi öğrencilerinin okul iklimi algıları ile spora yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi iken özel amaçları ise spor lisesi öğrencilerinin okul iklimi algıları ile spora yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Araştırmanın evrenini 2018 - 2019 eğitim-öğretim yılı itibariyle Türkiye genelinde yer alan 74 spor lisesinde öğrenim gören 17.544 öğrenci, örneklemini ise rastgele örnekleme yoluyla velisinin iznini alarak çalışmaya katılan 449 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, spor lisesi öğrencilerinin okul iklimi algıları ile spora yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları olarak, öğrencilerin okul iklimi ile ilgili algılarını öğrenmek amacıyla Okul İklimi Ölçeği (Çalık ve Kurt, 2010), spora yönelik tutumlarını öğrenmek amacıyla Spora Yönelik Tutum Ölçeği (Şentürk, 2015) ve çeşitli demografik bilgilerinin öğrenilmesi amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada örneklem grubunun demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını anlamak için öncelikle bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizleri uygulanmıştır. Örneklem grubundan elde edilen verilerin arasındaki ilişkilere korelasyon, örneklem grubunun okul iklimi algılarını etkileyen faktörlerin bulunması için de regresyon analizleri yapılmıştır.Çalışmayı genel hatları ile sonuçlandıracak olursak spor lisesi öğrencilerinin spora yönelik tutumları arttıkça okul iklimi algılarının da olumlu yönde arttığı tespit edilmiştir. Literatürde yer alan çalışmalar ile karşılaştırıldığında çalışmaya katılım sağlayan spor lisesi öğrencilerinin okul iklimi algılarının düşük, spora yönelik tutum düzeylerinin ise yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sporcu lisansına sahip, milli takım hayali kuran, okul takımlarında yer alan, şiddet olayı yaşamayan, akademik başarısı yüksek, okulun sahip olduğu spor tesis ve malzemelerinden memnun olan, beden eğitimi öğretmenini sportif olarak yeterli bulan ve okulunu terk etmeyi kesinlikle düşünmeyen öğrencilerin okul iklimi algılarının olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Beden eğitimi, spor, lise, okul iklimi 
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between school high school students' attitudes towards sports and their attitudes towards sports. Their special purpose is to determine the factors affecting the school climate perceptions and the attitudes of sports high school students towards sports.The research population 2018 - 2019 academic year studying in Turkey as of 74 sports high schools located throughout the 17.544 students are. The sample consisted of 449 students participating in the study by taking the permission of their parents through random sampling. Relational screening model was used in order to determine the relationship between school climate perceptions and attitudes towards sports. As the data collection tools of the study, School Climate Scale (Çalık and Kurt, 2010) was used to learn students' perceptions about school climate. Attitude towards Sports Scale (Şentürk, 2015) was used to learn attitudes towards sports. A personal information form prepared by the researcher was used to learn various demographic information. In order to understand whether the sample group differentiated according to demographic characteristics, independent samples t test and one-way variance analyzes were applied. Correlation analysis was performed to determine the relationships between the data obtained from the sample group. Regression analysis was performed to determine the factors affecting the school climate perceptions of the sample groupIf we conclude the study with general lines, it is determined that school climate perceptions have increased positively as sports high school students' attitudes towards sport increase. When compared with the studies in the literature, it was determined that the students 'sports school students' perception of school climate was low and their attitudes towards sports were high. Students who have an athlete's license, dreaming of the national team, not having violence, having academic success, being satisfied with the sports facilities and materials of the school, finding the physical education teacher as sporty enough and not thinking about leaving the school positively direction.Key words: Physical education, sports, high school, school climateen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor lisesi öğrencilerinin okul iklimi algıları ile spora yönelik tutumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between attitudes toward sports and school climate senses of the students who study at sports high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-14
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10271463
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid609516
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess