Show simple item record

dc.contributor.advisorHaşimoğlu, Can
dc.contributor.authorGürtaş, Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T08:54:01Z
dc.date.available2020-12-10T08:54:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222507
dc.description.abstractGünümüz şartlarında çevre kirliliği insan sağlığını en fazla tehdit eden bir unsur haline gelmiştir. Çevre kirliliğini oluşturan sebeplerden biri de motorlu taşıtlardan yayılan zararlı gazların atmosfere salınmasıdır. Motorlu taşıtlardan çıkan bu zararlı gazların miktarını etkileyen unsurlardan birisi taşıtın ağırlığıdır. Otomotiv sektöründe bir aracın binlerce parçanın birbiri ile montajlanarak üretildiğini düşünürsek, bu aracı oluşturan her bir parça aracın toplam ağırlığına etki edecektir. Bu durumda tüm parçalar kendinden beklenen görevi yerine getirirken aynı zamanda hafif olması çok önemlidir. Ayrıca imal edilen parçaların son alıcı olan müşteri tarafından tercih edilmesi için maliyet çok önemli bir faktördür. Aracın maliyetinin de üzerinde bulunan parçaların maliyetlerin toplanarak elde edildiği bilindiğine göre aracın müşteri tarafından tercih edilmesinde her bir parçanın tek başına maliyeti önem taşımaktadır.Bu çalışmada, araç parçalarından biri olan motor üstü kapağı tek ve çift yoğunluklu poliüretan malzeme ile üretilerek, şu an otomotiv sektöründe aktif olarak kullanılan plastik motor kapaklarına bir alternatif oluşturmaya çalışılmıştır. Motor kapağından beklenen gürültü önleme performansı ve dayanım testleri dikkate alınarak en iyi sonuçlar elde edilmesi hedeflenmektedir. Elde edilen testlerin çıktısı ilgili test uzmanları ile değerlendirilecek ve bu değerlendirmeler sayesinde testlerin başarıyla geçilmesi için alınması gereken önlemler belirlenip uygulanacaktır.Anahtar kelimeler: Poliüretan kapak, Motor estetik kapağı, Motor Kapağı, Motor üst kapağı, Poliüretan motor kapağı
dc.description.abstractIn today's conditions, environmental pollution has become the most threatening factor for human health. One of the reasons of environmental pollution is the release of harmful gases emitted from motor vehicles into the atmosphere. One of the factors affecting the amount of these harmful gases emitted from motor vehicles is the weight of the vehicle. In the automotive industry, considering that a vehicle is manufactured by assembling thousands of parts with each other, each component that forms this vehicle will affect the total weight of the vehicle. In this case it is very important that all parts are light at the same time as they perform the expected task. In addition, cost is a very important factor for the customer to be the final buyer of the manufactured products. Since it is known that the costs of the parts which are above the cost of the vehicle are obtained by summing the costs, the cost of each part alone is important for the customer to choose the vehicle.In this study, the engine cover, which is one of the vehicle parts, will be studied with single and double density polyurethane material method and an alternative will be tried to be created for the plastic engine covers which are actively used in the automotive sector. It is aimed to obtain the best results considering the expected noise prevention performance and endurance tests from the engine cover. The output of the obtained tests will be evaluated with the relevant test experts and the necessary measures for the successful passing of the tests will be determined and applied.Key Words: Polyurethane cover, Motor aesthetic cover, Motor cover, Motor top cover, Polyurethane motor coveren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTek ve çift yoğunluklu poliüretan motor üstü kapak geliştirilmesi
dc.title.alternativeSingle and double density polyurethane engine top cover development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-04
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10315661
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid613602
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineOtomotiv Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess