dc.contributor.advisor | Hergüner, Gülten | |
dc.contributor.author | Önal, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:53:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:53:40Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222429 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda sınıf öğretmeni tarafından işlenen oyun ve fiziki etkinlikler (OFE) dersi ile beden eğitimi öğretmeni tarafından işlenen OFE dersinin, öğrencilerin bazı motorik ve antropometrik özellikleri ile değer gelişimleri üzerindeki etkisini ve farklılıklarını incelemektir.Deneysel olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın katılımcılarını Ankara'nın Etimesgut ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulunun, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, dördüncü sınıflarında öğrenim gören 88 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın yürütüleceği grupların belirlenmesinde öncelikle çalışmanın yapılacağı ilkokulun tüm dördüncü sınıflarına veri toplama araçları öntest olarak uygulanmış ve gerekli analizler sonucunda birbirine denk olan üç sınıftan ikisi deney 1 ve deney 2 grubu, biri kontrol grubu olacak şekilde rastgele seçilmiştir. Deney 1 grubuna beden eğitimi öğretmeninin planını yaparak kendisinin işlediği OFE dersi, deney 2 grubuna beden eğitimi öğretmeninin planıyla sınıf öğretmeninin işlediği OFE dersi ve kontrol grubuna sınıf öğretmenine hiçbir müdahalede bulunulmadan kendisinin planlayarak işlediği OFE dersi, eğitim-öğretim yılının güz döneminde 16 hafta uygulanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, öğrencilerin demografik bilgilerine ait veriler için kişisel bilgi formu; bazı motorik özelliklerini (kuvvet, dayanıklılık, sürat, esneklik, denge) ölçmek için Eurofit Test Bataryasının içinden alınan flamingo denge, disklere vuruş, oturarak uzanma, durarak uzun atlama, el dinamometresi, mekik, bükülü kol ile asılma ve 20 m mekik dayanıklılık koşusu testleri; antropometrik özelliklerini ölçmek için boy, ağırlık ve 5 bölgeden (triseps, biseps, scapula altı, süprailiac ve baldır) alınan deri kıvrım kalınlığı (skinfold) ölçümleri; değer gelişimlerini ölçmek için `Genç Sporcular Değer Ölçeği` ve `Sporcu/Öğrenci Değer Ölçeği` kullanılmıştır. Veri toplama araçları 2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz döneminin başında ve sonunda çalışma gruplarına uygulanmış, son ölçümlerden 4 hafta sonra da kalıcılık ölçümleri alınmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiş, verilerin çözümlenmesinde grupların ön, son ve kalıcılık ölçümleri arasındaki anlamlılık düzeyleri için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve post-hoc (TUKEY) ikili karşılaştırma testi, grup içi anlamlılık düzeyleri için ise bağımlı gruplar için t-testi, demografik bilgilerin yorumlanmasında yüzde, frekans, aritmetik ortalama değerleri ve ki-kare testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS (20) paket programından yararlanılmış, anlamlılık düzeyi ,05 olarak alınmıştır.Çalışmanın bulguları genel olarak değerlendirildiğinde, ölçülen motorik, antropometrik ve değer parametrelerinde en fazla gelişimin beden eğitimi öğretmeni tarafından OFE dersi işlenen deney 1 grubundaki öğrencilerde, daha sonra beden eğitimi öğretmeniyle aynı planla ve aynı ders süresinde sınıf öğretmeni tarafından OFE dersinin işlendiği deney 2 grubunun öğrencilerinde ve en az gelişimin ise sınıf öğretmeninin kendi inisiyatifinde OFE dersi işlediği kontrol grubunun öğrencilerinde olduğu görülmüştür. Bu bağlamda sonuç olarak, iyi planlanmış ve süresine uygun olarak işlenmiş OFE dersinin öğrencilerin bazı motorik, antropometrik özelliklerinde ve değer gelişimlerinde olumlu yönde gelişim sağladığı, sağlanan gelişimin çoğunlukla korunduğu ancak beden eğitimi branş öğretmeninin bu gelişimleri ve kalıcılıklarını sağlamada çok daha etkili olduğu ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Oyun ve Fiziki Etkinlikler (OFE) Dersi, Motorik Özellikler, Antropometrik Özellikler, Değerler, Beden Eğitimi Öğretmeni, Sınıf Öğretmeni. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effects and differences of the game and physical education lessons conducted by PE teachers and classroom teachers on some motor and anthropometric features and the value development of the students.The participants of this experimental study consisted of 88 primary school fourth grade students in Etimesgut district of Ankara in the 2017-2018 academic year. The data collection tools were applied as pre-test to all the fourth grades of the primary school where the study will be conducted and as a result of the essential analysis, two of the three classes equivalent to each other were randomly selected as Test Group 1 and 2, the other was selected as Control Group Group 1 participated in Play and Physical Activities lesson planned and taught by PE teachers, Group 2 participated in PPA lesson planned by PE teacher and taught by classroom teacher and Control Group participated in PPA lesson planned and taught without any intervention by classroom teacher for 16 weeks during the autumn term of school year.On the purpose of data collection in this research, a personal information form was used for the data of the students' demographic information; flamingo balance, touching the discs, sit and reach, standing long jump, handgrip strength (Hand Dynamometer), sit-up, hanging with bent arm and 20 meter shuttle run tests (Eurofit Fitness Testing Battery) were used to measure some motor skills (strength, endurance, speed, flexibility, balance); measurements of height, weight and skinfold thickness at five sites (biceps, triceps, quadriceps, subscapular and flank) were used to measure anthropometric features and Youth Sport Values Questionnaire was used to measure their value development. Data collection tools were applied to the study groups at the beginning and end of the fall semester of the 2017-2018 academic year and permanence was measured 4 weeks after the last measurements. The data of the study had a normal distrubition. In data analysis, one-way analysis of variance (ANOVA) and post-hoc (TUKEY) binary comparison test was used for significant differences between pre- and post-persistence measurements of the groups, paired sample t test was used for related samples for intra-group significance levels, percentage, frequency, arithmetic mean and chi-square test were used in interpretation of demographic information. In the analysis of the data SPSS(20) package programme was used and the meaningfulness level was accepted as ,05.When the results of the study were evaluated in general, the development of measured motor, anthropometric and value parameters was the highest in Group 1 (participated in Game and Physical Activities lesson planned and taught by PE teachers) and Group 2 (participated in PPA lesson planned by PE teacher and taught by classroom teacher) was the second and the lowest development was in Control Group (participated in PPA lesson planned and taught without any intervention by classroom teacher).In this context, it was found that a well-planned and on target PPA lesson has a positive effect on some motor skills, anthropometric features and value development of the students, the development is mostly maintained, however PE teachers are much more effective in students' developments and its maintenance than classroom teachers.Keywords: Game and Physical Activities Lesson, Motor Skills, Anthropometric Features, Values, Physical Education (PE) Teacher, Classroom Teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve sınıf öğretmeni tarafından işlenen oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğrencilerin bazı motorik antropometrik ve değer gelişimleri üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of game and physical activities lesson conducted by physical education and classroom teachers on some motor and anthropometric features and the value development of students | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-17 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Plays | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.subject.ytm | Motoric features | |
dc.subject.ytm | Anthropometry | |
dc.subject.ytm | Antropometric parameters | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.identifier.yokid | 10239281 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553173 | |
dc.description.pages | 244 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |