Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalık, Fehmi
dc.contributor.authorAçikdilli, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:53:37Z
dc.date.available2020-12-10T08:53:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222423
dc.description.abstractİlk medeniyetlerden günümüze kadar bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler, bireylerin yaşamlarında boş zamanların artmasına neden olmuştur. Boş zamanların artması, bu zamanların verimli ve bireyin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde değerlendirilmesi ihtiyacını beraberinde getirmiştir. Bu da boş zamanların değerlendirilmesi ifadesinin karşılığı ve kişinin temel gereksinimi olan rekreasyon kavramını ortaya çıkarmıştır. Boş zamanların verimli ve ihtiyaçlara cevap verecek şekilde tasarlanması için rekreasyon faaliyetlerini yöneten, bireyleri rekreasyon faaliyetlerine yönlendiren, bu alanda eğitim almış birey ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Bu ihtiyaç açığının kapatılması ise ancak Rekreasyon bölümleri öğretim programlarında bulunan dersler aracılığıyla, teorik bilgi birikimi ve beceri kazandırılmış ve bu bilgileri uygulamaya yansıtabilen bireylerin yetiştirilmesi ile mümkün olacaktır. Çalışmanın amacını, Avrupa'da bulunan üniversitelerin rekreasyon bölümleri müfredatlarının incelemek sonrasında elde edilen bilgiler ışığında Türkiye'de bulunan üniversitelerin rekreasyon bölümleri ile karşılaştırılmak ve Türkiye'de Rekreasyon eğitiminin gelişimine olumlu katkı sağlamak oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak doküman analizi kullanılmıştır. Araştırma verileri için, URAP (University Ranking by Academic Performance) 2018 sıralamasına göre, Rekreasyon bölümü olan, 5 Avrupa ve 5 Türk Üniversitesinin öğretim programlarını tespit emek amacıyla Avrupa ülkelerinde 406, Türkiye'de 16 üniversitenin resmi web sayfası incelenmiştir. Elde edilen veriler, araştırmacı tarafından uzman görüşlerine başvurularak, içerik analizi ile çözümlenmiştir.Elde edilen bulgular ışığında; Türkiye'deki Rekreasyon bölümleri ders içeriğinin Avrupa ülkelerindeki Rekreasyon bölümleri ders içeriğine göre daha çeşitli ve fazla sayıda ders olduğu sonucuna varılmıştır. Türkiye'de Rekreasyon bölümlerinin açılış yılları incelendiğinde son yıllarda önemli ölçüde artış olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, bazı üniversitelerde Rekreasyon bölümü aktif olmasına rağmen yeterli sayıda öğrenci tarafından tercih edilmediği için eğitim verilmediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Boş zaman, Rekreasyon, Rekreasyon Eğitimi
dc.description.abstractDevelopments in science and technology, from the first civilizations to the present day, led to an increase in leisure time in the lives of individuals. The increase in leisure time brought about the need to evaluate these times efficiently and to meet the needs of the individual. And this revealed the concept of recreation in return for the expression of making use of the spare times.There is a need for people who manage recreation activities, in order to design the leisure time productively and accordingly to the needs, direct in dividuals to recreation activities and have trained in this area. The closure of this need gap is only possible through the courses in the curriculum of the Recreation Departments through the training of individuals who have gained theoretical knowledge and skills, and who can reflect this knowledge into practice.The aim of the study is examination of the curriculum of recreation departments of universities in Europe then the light of findings, compared with the recreation departments of universities in Turkey and ensure a positive contribution to the development of Recreation education in Turkey.In this study, document analysis is used as data collection method. For the research data, according to the 2018 ranking of URAP (University Ranking by Academic Performance), 406 university's official website in Europe and 16 university's official websites in Turkey were examined so as to determine the curriculums of the most succesful 5 European Universities and 5 Turkish Universities which have recreation department, The data obtained were analyzed using content analysis by the researcher by applying expert opinions.In the light of the findings; It was reached that course content of recreation department in Turkey is more multifarious than course content of recreation department in European countries. When examining the inital years of the department of recreation is in Turkey, it was seen that number of departments increased significantly in recent years. In addition, although some of the universities are active in the Recreation Department, it was observed that there was no training because they did not preferred by a sufficient number of students.Keywords: Leisure, Recreation, Recreation educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTürkiye`de ve Avrupa ülkelerinde rekreasyon eğitiminin karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of recreation education between European countries and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentRekreasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmRecreational leadership
dc.subject.ytmRecreational activities
dc.identifier.yokid10250993
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579140
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess