Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Ramazanoğlu, Fikret | |
dc.contributor.author | Aydin, Bekir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:53:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:53:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222301 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2018-2018 eğitim-öğretim döneminde Sakarya ilinde görev yapan 433 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu evren içerisinde kolayda örnekleme yöntemle seçilen 226 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Weiss, Davis, England ve Lofguist (1967) tarafından geliştirilen Baycan (1985) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Minnesota İş Doyum Ölçeği` ve araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler betimsel istatistik, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson korelasyon analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin cinsiyete göre dışsal doyum puanlarında, mesleki kıdeme göre ise dışsal ve genel doyum puanlarında, egzersiz açma talebine göre içsel doyumda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yaş, medeni durum, eğitim durumu, çalıştığı okul türü, destekleme yetiştirme kursu açma talebi, ek iş ve çalıştığı yer bakımından iş doyumlarında anlamlı farklılıklar elde edilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Sakarya, Beden eğitimi ve spor öğretmeni, İş doyumu | |
dc.description.abstract | The present study aimed to determine job satisfaction levels of physical education and sports teachers. The study was conducted in survey model. Population of the study was comprised of 433 physical education and sports teachers who worked in Sakarya province in 2018-2019 academic years. 226 physical education and sports teachers who were selected via convenience sampling method constituted the sample group.The data were collected through `Minnesota Satisfaction Questionnaire` which was developed by Weiss, Davis, England and Lofguist (1967); and adapted into Turkish by Baycan (1985) and `Personal Information Form` which was developed by the researcher. The data were analyzed via descriptive statistics, t-test, one-way variance analysis and pearson correlation analysis using the SPSS package program.The findings of the present study identified significant differences in extrinsic satisfaction scores regarding gender; extrinsic and general satisfaction scores regarding job experience; and intrinsic satisfaction according to exercise course requests. On the other hand, there was not a significant difference in physical education and sports teachers' job satisfaction according to their age, marital status, educational status, type of school, supporting course requests, extra work and place of work.Keywords: Sakarya, Physical education and sports teacher, Job satisfaction | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining job satisfaction levels of physical education and sports teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-29 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10273447 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585211 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |